Gå til innhold

Sporing mens man kjører


vekkreist
 Share

Anbefalte innlegg

hei

Hva kan sporing komme av? jeg kjører med 18 tommer felger på 225/40 dekk. Om vinteren merker jeg ikke noe til dette problemet (med 16 tommer vanlige dekk)

Det er ikke en bestemt side bilen trekker til..kommer litt an på veien. Men det er ganske irriterende å måtte rette på rattet hele tiden :/

Noen meninger?

PS: Det ER nok luft på dekkene :)

takker!

----BMW 318i 1993---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporingen kommer enkelt og greit av at med såpass brede dekk med lav profil så blir bilen din kjørende på dekkantene på de fleste veier.

Det skal en del til for å unngå sporing helt med slik dimensjon, men et dekk med rundere skuldre pleier å hjelpe betraktelig. Har selv dårlig erfaring med Falken og god med Nokian (hva angår sporing, Falken-dekkene så kulest ut by far..). Falken-dekkene var veldig flate og hadde "skarpe" kanter, mens Nokianene var mye mer avrundete...

EDIT: Hrm. To svar på tiden jeg brukte på å skrive innlegget. Var visst altfor treg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Dekkmerke, slitasje og utforming av ytterkanten på dekket er helt klart avgjørende på sporing. Tror ikke dimensjon er så viktig. Bruker Nokian NRZi på mine 17" Alpinafelger på e-36 coupe. 225/45 foran og 255/40 bak. Sporer mindre enn på halvslitte 15". Knalldekk! I tillegg er det viktig a sjekke/bytte foringer o.l. på understellet. Hjulstilligskontroll er også påkrevet. Det ble mye på en gang, men det funker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Nokiandekkene er litt avrundet i kantene. Sikkert derfor de virker så nøytrale på veien. Før første kjøretur med de nye dekkene var jeg litt skeptisk til støy og at de skulle virke litt harde mot underlaget, men der overbeviste de også maksimalt. En ting jeg ikke får anbefalt nok er HJULSTILLINGSKONTROLL. Det kostet meg 1.600,- på BMW-verksted, men det var som å få ny bil. Hadde på forhånd slitt med at bilen jaget fra side til side i veibanen. Dessuten vil ikke dekkene slites feil etter en slik kontroll/justering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...