cmn Skrevet Juli 22, 2004 Share Skrevet Juli 22, 2004 Har lagt merke til at 325´n bruker en del vann. Etter å ha kjørt litt sportslig i opp til en 30-45min har den brukt opp alt vannet i "ekspansjonstanken"(?)..... Hva kan det være? Toppen er overhalt for 30 000km siden. Den er ikke blitt kjørt hardt uten å være varm. Noen som vet hva det kan være? Noen spesielle steder det bruker å lekke? Oljen ser bra ut. Noe som kanskje spiller inn er at jeg har aircondition, og varmeste termostat. Kan radioator være tett? Kan det være slik at vannet på en måte "koker forsiktig" slik at det fordamper? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Juli 22, 2004 Share Skrevet Juli 22, 2004 Det vil alltid være en viss naturlig fordampning av kjøle væske, men ikke så stor som du sier du har. Forsvinner hele innholdet på ekspansjonstanken i løpet av 30-45 min, så må du nok ha en lekasje et eller annet sted. Hvis oljen ikke er grå / hvit, så lekker det nok ikke fra toppen Hadde vel prøvd å sjekke alle slanger og radiatoren og slikt. Kan hende at det lekker et sted hvor vannet fordamper veldig raskt, så jeg tror jeg hadde latt bilen stå å gå på litt forskjellig turtall ( kan hende det kunn lekker når det blir litt trykk i kjølesystemet) og sett oppi panseret etter lekasje. Hvis lekasjen ikke er så stor, så kan den være vrien å finne. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 22, 2004 Share Skrevet Juli 22, 2004 Skal vel en god del til at den koker så mye at ekspansjonstanken går tom ja. Du kan jo f.eks teste radiatortettning. Dessuten skal det litt til å ikke oppdage at bilen koker. Man hører det godt når man stopper motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Juli 22, 2004 Share Skrevet Juli 22, 2004 Har hatt samme problemet 2 ganger på min. Første gangen var det et mini hull i radiatoren, umulig å se nå bilen gikk på tomgang. Men like fint forsvant vannet. Fant lekasjen ved å ruse den opp, da kom det piplende ut. 2. gangen var det tilførslel slangen til varmeapparatet som hadde et mini hull. Ingen lekasje i det hele tatt ved rolig kjøring. Ved aktiv! kjøring forsvant det etter bare noen minutter. Denne feilen fant jeg ved å kjøre bilen varmt for deretter å kjøre litt gris, stoppa bilen og gikk frem for å sjekke. Da stod det en liten stråle ut av slangen, og den var ikke der etter/ved normal kjøring. - Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cmn Skrevet Juli 23, 2004 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2004 2. gangen var det tilførslel slangen til varmeapparatet som hadde et mini hull. Ingen lekasje i det hele tatt ved rolig kjøring. Ved aktiv! kjøring forsvant det etter bare noen minutter. Denne feilen fant jeg ved å kjøre bilen varmt for deretter å kjøre litt gris, stoppa bilen og gikk frem for å sjekke. Da stod det en liten stråle ut av slangen, og den var ikke der etter/ved normal kjøring.- Chris Jeg gjorde akkurat det samme i går, og fant ut det akkurat det samme! Så ingen ting ved rolig kjøring, så jeg kjørte litt hardt etter å ha kjørt den varm. Da jeg kjørte til siden og sjekket i motorrommet var bløtt over alt! Så til slutt at slangen mellom motor og varmeapparat var sprukket i den ene enden... Godt å bli kvitt problemet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet Juli 26, 2004 Share Skrevet Juli 26, 2004 ville nok testet radiator tetting, se hva som skjer, kanskje den blir tett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Juli 26, 2004 Share Skrevet Juli 26, 2004 ville nok testet radiator tetting, se hva som skjer, kanskje den blir tett... Radiator tett er egentlig en uting. Hvis du kan fikse lekasjen på annen måte så er det å anbefale. Radiator tetten (hehe) legger seg som en masse/grøt på innsiden av slanger, rør og ikke minst i radiatoren. Dette fører igjen til redusert kjøle evne. Så ikke gris til motorene deres med slikt stoff hvis ikke dere er nødt! - Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 26, 2004 Share Skrevet Juli 26, 2004 Radiatortettning er dessuten bare en midlertidig løsning. Det holder ikke spesielt lenge. Men det kan funke sånn passe en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet Juli 27, 2004 Share Skrevet Juli 27, 2004 er det noen måte man ka sjekke hvor radiatoren lekker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå