jarli Skrevet Juli 22, 2004 Share Skrevet Juli 22, 2004 Hei! Jeg har en "nybygget" m20 2.7 som bruker olje ...Først trodde jeg det var ventiltetningene (motoren hadde stått i ro i 2år etter den ble ferdig)..både de og topp-pakningen er nå byttet,mn den bruker fortsatt olje:( (Bilen tikker også,mn jeg regner med at det er bare ventilene som bør justeres..) Det er også et kraftig sotlag på tennpluggene (koksbiter) Bilen bruker forresten ikke vann Noen som har vært borti det samme?hjelp til feilsøking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Juli 22, 2004 Share Skrevet Juli 22, 2004 Sjekka kompresjonen? Kan være at toppen er vridd. Tikkinga kan også være dysene dine. På min M20B25 tikker dem en del. - Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Juli 23, 2004 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2004 Sjekka kompresjonen? Kan være at toppen er vridd. Tikkinga kan også være dysene dine. På min M20B25 tikker dem en del.- Chris Nei..har ikke sjekka den ennå..har ikke peil på hva den skal være heller:D Men jeg trodde det at når kompresjonen er lav, går bilen dårlig,mn det gjør ikke min Takk for svaret forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Juli 23, 2004 Share Skrevet Juli 23, 2004 Det som er viktig er at det er mest mulig likt på alle sylindrer. Vet heller ikke hvor mye kompen skal være, men sikkert rundt 9.0:1 en plass. - Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 23, 2004 Share Skrevet Juli 23, 2004 Nå har jo ikke kompresjonstallene noe å gjøre med kompresjonstesting av sylinderne, men 9.0:1 hørtes lavt ut. Er det normalt på M20, eller er det etter ombygging til 2.7L den får så lav komp? M50B20 har 10.5:1 eller 11.0:1... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Juli 23, 2004 Share Skrevet Juli 23, 2004 Kan vel være noe med oljeringenen på stempelene................ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Juli 23, 2004 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2004 Kan vel være noe med oljeringenen på stempelene................ Ja jeg frykter at det kan være det...mn det er jo litt merkelig,siden stemplene var nye for 2år siden (kun brukt nå etter nyttår) Mn da jeg fikk bilen, var det ikke radiator på den (jeg tror den forrige eieren har brukt bilen uten radiator?!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kure Skrevet Juli 23, 2004 Share Skrevet Juli 23, 2004 Tror jeg har hørt om tilfeller hvor diverse stempelringer har "satt" seg fast når det har blitt ventet for lenge etter bytting før motoren har blitt startet..... litt usikker, men mener det kan han noe med at stemplene blir helt tørre. (skal du ikke smøre inn stemplene med noe smørings greier ved bytting??) Har aldri byttet stempler før, så jeg er muligens helt på jordet..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Juli 23, 2004 Share Skrevet Juli 23, 2004 Nå har jo ikke kompresjonstallene noe å gjøre med kompresjonstesting av sylinderne, men 9.0:1 hørtes lavt ut. Er det normalt på M20, eller er det etter ombygging til 2.7L den får så lav komp?M50B20 har 10.5:1 eller 11.0:1... Stemmer det, den tidligste m20b25 motoren hadde 9.7:1 i komp. Dette ble forandret grunnet utslipps krav osv da denne motoren trivdes best på 98 oktan. Enkelte sleit litt med tenningsbank når de kjørte på 95oktan. Etter den "nye" motoren kom midt 87 hvis ikke jeg husker feil, ble den senket til 8.8:1. Og fikk samtidig også en spissere kam for å kompensere for den tapte kompresjonen. Derfor er denne motoren også mer ettertraktet for enkle turbokonverteringer. Som sagt 9,0:1 var bare et tall fra løse luften, det bestemmer jo den enkelte motorbygger. Bare tippet den ville ligge runndt der en plass, muligens litt over. Var også ment som en pekepinn, kompen skal være tilnærmet lik på alle stemplene. Husker ikke hvor mye avvik som er "tillatt", men mindre er bedre. - Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Juli 23, 2004 Share Skrevet Juli 23, 2004 Kan vel være noe med oljeringenen på stempelene................ Ja jeg frykter at det kan være det...mn det er jo litt merkelig,siden stemplene var nye for 2år siden (kun brukt nå etter nyttår) Mn da jeg fikk bilen, var det ikke radiator på den (jeg tror den forrige eieren har brukt bilen uten radiator?!) Tror nok ikke han har kjørt den lenge uten radiaor. Tar ikke lange tida før den tar kvelden da gitt. - Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Juli 23, 2004 Share Skrevet Juli 23, 2004 Tror jeg har hørt om tilfeller hvor diverse stempelringer har "satt" seg fast når det har blitt ventet for lenge etter bytting før motoren har blitt startet..... litt usikker, men mener det kan han noe med at stemplene blir helt tørre. (skal du ikke smøre inn stemplene med noe smørings greier ved bytting??) Har aldri byttet stempler før, så jeg er muligens helt på jordet..... Stemmer det, de ruster fast hvis en ikke roterer og smører den litt inn med gjevne mellomrom. Noen av sylinderne vil jo ha tilgang til luft uansett hvilken posisjon motoren står i. Denne prosessen går jo selfølgelig mye seinere hvis motoren lagres på skikkelig vis! Etter nybygd motor må også kammen smøres inn med innkjøringspasta igjen når den har stått så lenge, så sant den ikke er kjørt inn fra før da.... - Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Juli 27, 2004 Share Skrevet Juli 27, 2004 he sett mange exempler på motoroverhaling! overmaling eventuelt... oppned oljeskrape ringa, null dramming ta oljepumpe/filter osv.osv. oppstart på tørr møtor er havari momentant!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå