Gunnar Skrevet Juli 23, 2004 Share Skrevet Juli 23, 2004 Har slitt med senebetennelse/musesyke i håndleddene på begge armene i lengre tid nå (4-5 år), og MÅ få det bort før vi begynner med AutoDesk Inventor, programmering og annet keyboard/muse-intensive greier på skolen. Har forsøkt litt diverse, men det eneste som hjelper er å holde seg helt unna PCen, noe jeg ikke har mulighet til å gjøre. Er derfor ute etter tips til hvordan man kan få bort slikt. Aller helst vil jeg høre fra folk som faktisk har fått det bort og hvordan de gjorde det. Det er et helvete slik det er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypolisot Skrevet Juli 23, 2004 Share Skrevet Juli 23, 2004 ikkje at eg har vert borti det men, ett kjappt søk på www.hardware.no (er det noen plass med stor konsentrasjon av senebetennelser må det vere der) såg at kalk tabletter var bra, sammen med og bytte ut mus, stol og bord. Sjekk forumet på hardware.no, sikkert mangen likesinnede der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 23, 2004 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2004 Har dårlig erfaring med hardware.no sitt forum... Tok noen tabbiser en sommer da jeg samtidig tok ut sykemelding i håp om å få det bort med tiden som hjelp (jobbet med data), men det hjalp ikke stort. Liker ikke å gå på tabbiser heller. Har prøvd forskjellige pulter og stoler, og det er stort sett ganske likt uansett. Og så bruker jeg en slik mus: Uten at det egentlig hjelper noe veldig. Det er bedre enn vanlig mus, men blir ikke kvitt plagene... Har forresten lest en del om greiene, og snakket med mange om det, men spør her nå fordi det er folk som har vært borti slikt overalt. Noen må da ha fått det bort. Vet forresten om ei som ble helt kvitt plagene med akupunktur, men så vet jeg også om mange som akupunktur ikke har hjulpet på i det hele tatt. Men må vel kanskje prøve det snart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet Juli 23, 2004 Share Skrevet Juli 23, 2004 4 - 5 år, du er altfor treg , jeg fikk problemer med håndleddet for 2 - 3 år siden og gikk over til trackball med en gang, har ikke vært plaget siden, du må nok på en kraftig pillekur Sorry, dette var nok ikke det du ville høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 23, 2004 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2004 Har brukt denne Logitechen ganske lenge, og det er nok jevnt over bedre enn før, men har ikke blitt helt bra. Har også dette keyboardet i tillegg til den allerede viste musa: Hjelper vel litt på å holde det sånn noenlunde i sjakk, men helt bra har det ikke blitt av det heller. Må ellers si at jeg er litt skeptisk til hva en pillekur skal kunne hjelpe for. Blir vel å gå på smertestillende til evig tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet Juli 23, 2004 Share Skrevet Juli 23, 2004 Nei, ikke til evig tid, brukes ikke en penselin kur og fulstendig ro for å ta knekken på dette da, er vel en slags senebetennelse vel og hvis ike det virker, omskolering , men skoler har du vel nok av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 23, 2004 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2004 Har akkurat begynt på studier, og de vil jeg fortsette på! Dessuten er det knapt noen jobb man kan gjøre med vraka håndledd. Trives med det man gjør skal man også... Men hvis det er riktig at det brukes en slik kur, så lurer jeg på om jeg skal ta en tur til legen så fort som mulig (i løpet av neste uke), og forsøke å få gang på noe. Har siste skoledag 30. juli før vi begynner igjen 16. august, så da har jeg mulighet til å holde armene ganske i ro i et par uker. Får vel gi kjemikaliene et forsøk... Takk for tipsene så langt, men hvis noen har noen gode idéer så kom med de! Har forøvrig vurdert slik penn-greie til mus. Noen med musesyke som har testet slikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hypolisot Skrevet Juli 23, 2004 Share Skrevet Juli 23, 2004 http://www.musesyke.nu/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3_CSL Skrevet Juli 24, 2004 Share Skrevet Juli 24, 2004 Gunnar, få deg dame! Så slipper du å runke så ofte! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 24, 2004 Share Skrevet Juli 24, 2004 Det har han prøvd på i flere år, men... GUNNAR! Få Marthe nedover! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 24, 2004 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2004 http://www.musesyke.nu/ Takk, men den har bare masse info om symptomer og greier, ikke hvordan man skal fikse det (jeg fant ihvertfall ikke). Og til dere to andre moroklumper, tror nok ikke det er det som er problemet. Da hadde jeg aldri startet denne tråden. Dessuten er dere single selv også, så shut up. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3_CSL Skrevet Juli 25, 2004 Share Skrevet Juli 25, 2004 Gunnar, vi vil jo bare hjelpe deg! Vi snakker av erfaring, vettu! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 26, 2004 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2004 Hehe. Hmm well. Vurderer å bare satse på trening heller nå, se om det går an å få det bort på naturlig vis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SE Skrevet Juli 26, 2004 Share Skrevet Juli 26, 2004 Snakk med sånne "bole" folk på helsestudio. Tror de fleste der har vært borti senebetennelse minst en gang. Veit sikkert litt om sånne ting. F.eks. se på treningsforum.no eller andre sånne forum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 15, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 15, 2004 Var hos lege i høstferien, og han tror ikke det er senebetennelse. Han snakker om carpal tunnel syndrome (bilvenn..? ), så han har satt meg opp til undersøkelse på sykehus. Det er at man har for lite plass inni håndleddene til senene og greier som går gjennom, og derfor blir det ganske vondt. Undersøkelsen på sykehuset er at de sender strøm gjennom armene og måler forsinkelser og ting. Hvis det er CTS må jeg operere... Kjipt å operere, men bra hvis jeg faktisk får det bort. Er nødt til å få det bort. Sliter med 3d-modelleringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå