Gå til innhold

backfire


joppe
 Share

Anbefalte innlegg

Backfire er egentlig et tegn på dårlig justert motor/tenning. Med andre ord noe man vanligvis vil unngå.

Det som skjer er at motoren ikke brenner opp all bensinen før den når grenrøret, og sammen med en gnist eller høy varme, så eksploderer den resterende bensinen nedover i eksosanlegget. Det smeller godt, og flammer kan slå ut av endestussen. 8)

Jeg merket tilfeldigvis at jeg får min til å backfire hvis jeg er veldig rask og trår rett i bunn på mellomgassingen under nedgiring (ikke noe man normalt gjør, og den gjør det aldri til vanlig). Det smeller ihvertfall bra, men flammer tviler jeg på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.

Så dvs at det egentli går ann og få en slange som spruter bensin i eksosrøret og lager en tenningsmekanisme da. Hm..

Får finna en stusslig bil og prøve det på :P

Eventuelt sette på en turbo og ha wastegaten inn i enderøret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, vist det er en som ligger litt vel nært så er det bare og skru på flammekasteren :P

men satt på med en vw corrado , den kunne vist justere noe bensin greier slik at blandinga blei så dårlig at det kom stikk flammer. Om det var orginalt er vel heller tvilsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I feks. america ser man at og ha flammer ut av potta er kult osv.

Det jeg egentli bare lurer på er hvordan dem får det til? Skulle vært morro og bare prøve

På Bilextra selger dem et sånt kit, en med flammer ut av eksospotta ved at du trykker på en knapp som du har montert inni bilen, de selger også et sånt kit der du kan sprute masse røyk ut av eksosanlegget, sånn disco røyk, også selger dem F1 Brannslukkere, kjekt å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en kompis med forgasser problemer i 240'n sin og når han gir litt gass, og girer ell. så får han en enorm ettertenning. men det blir mer en eksplosjon enn flammer.

har hørt eller innbiller meg at du kan feste en tennplugg etter siste potten i eksosanlegget, og ved å tenne den får du fyr. men regner med at du får samme effekten som ved ettertenning.

for å få skikkelige flammekastere trenger du nokk et kit som bruker bensin eller gass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...