Gå til innhold

BMW Williams har førerstallen for 2005 klar!

Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

De to nye førerne som nå har signet for Williams er to meget lovende førere, nemlig australske Mark Webber og britiske Jenson Button, fra henholdsvis Jaguar Cosworth og BAR Honda.

Så nå er det bare å håpe at disse to kan fortsette i jobben med å bringe spenningen tilbake i F1 - helst ved å knuse den som har ødelagt hele spenningen, og det vet vi vel alle hvem er...

Nedenfor følger pressemeldingene fra BMW Motorsport AG (på engelsk):

Mark Webber Signs for the BMW WilliamsF1 Team

07/28/2004

Oxford, 28 July 2004. The BMW WilliamsF1 Team confirmed today that Mark Webber has signed for the team for the 2005 season and beyond.

The signing of the highly acclaimed 27 year-old Australian reflects a long-term mutual interest between team and driver.

"Mark is self-evidently a highly talented driver," said BMW WilliamsF1 Team Principal Frank Williams, "But his tenacity, determination and motivation are also qualities we prize at Williams. As a team we have traditionally prospered with drivers who have a down-to-earth, 'let's get on with it' attitude. Mark is certainly in that mould, and I am delighted he has agreed to join the team for 2005."

For his part, Webber said on the signing of the agreement, "The deal I have agreed with Williams today really is the most significant milestone in my career to date, and I have great expectations of what we can achieve together. Of course I am focused on my job for the remainder of this season, but I cannot wait to take up my position for next year. Besides having an amazing history of success, the team has a reputation for a no-nonsense and straightforward approach to racing, which suits me just fine."

Mark Webber has over a decade of motor racing experience, and has never failed to impress at every stage of his career. He rose to prominence in Formula One in his debut race in Melbourne in 2002 when he claimed a stunning 5th place for Minardi.

Sam Michael, WilliamsF1's Technical Director, sees the signing as more important than simply attracting a future World Champion to the team. "Mark is the kind of character who will give a whole new impetus to everyone employed at WilliamsF1 and at BMW. He is a driven person with one goal. Mark displays to me all of the characteristics on and off the track of a champion in the making, and I believe he will be a significant catalyst in improving our future results."

Mario Theissen, BMW's Motorsport Director commented, "BMW is delighted that Mark is joining the team. He is clearly a focused driver and wants to win like we all do. He shows a great attitude towards his work and we are convinced that he will be a real fortification to the team's efforts. We have been fully involved and consulted in the process of recruiting Mark, and completely support his selection."

Webber was a relatively late starter by motor racing standards, only taking up karting at the age13 after a childhood spent playing and competing in a number of other sports in his native Australia. His swift progress claiming the Formula Ford Festival win in 1996 propelled the Australian into Formula 3, the FIA GT Championship with Mercedes and subsequently F3000, before Formula One beckoned. Testing for Benetton led Webber to a full-time drive for Minardi for the 2002 season, and his prowess attracted the attentions of Jaguar Racing. In 2003, he finished the season 10th in the drivers' championship, and scored 18 of the team's tally of 19 points for the year.

Button Signs for BMW WilliamsF1 Team

08/06/2004

Oxford, 5 August 2004. The BMW WilliamsF1 Team today confirmed that Jenson Button has signed for the team for the 2005 season and beyond.

The signing reflects a strong and long-term relationship between Jenson Button and the team and completes the team's driver line-up into the medium term, following the recent signing of Mark Webber.

Frank Williams said, "There has been a long-term relationship between the BMW WilliamsF1 Team and Jenson, indeed his Formula One career started with the team in 2000. We have maintained that relationship until the present day, and I am delighted that one of the most talented drivers in Formula One has accepted the opportunity to return to the team."

For his part, Jenson commented on the agreement that, "I am very pleased that I had the option to re-join the BMW WilliamsF1 Team where my Formula One career started. For the meantime, the 2004 season has my full focus and attention. Beyond this, I have every confidence that the massive investment in resources and the depth of talent at WilliamsF1 and BMW provides the best platform for my future ambitions to be a World Champion."

Button joined the BMW WilliamsF1 Team just after his 20th birthday from British Formula 3, and validated Frank Williams' confidence in his talents by rocking the established order with a string of notable achievements in his debut season. Jenson went on to pursue his Formula One career with Benetton Renault, and more latterly, BAR.

In the space of four short seasons, Jenson has become one of the most sought after Formula One drivers as the team's Director of Engineering, Patrick Head, reflected, "When we signed Jenson in 2000, he was clearly a nascent talent. In the last three seasons, no-one can have any doubt that he has now come of age and is one of the sport's leading contenders. In many ways, the challenge is now ours to meet his capabilities, and I have every confidence that the intense investment and re-organisation we have undertaken this year, married with a strong driver pairing, will see a resurgent BMW WilliamsF1 Team next season."

BMW's Director of Motorsport, Mario Theissen, also welcomed the announcement. "Jenson is one of the very best drivers in the paddock, and BMW is delighted that he has trusted our ambition and determination to win World Championships. I have every confidence he will make a significant contribution to our future success."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut. De to tror jeg kan gjøre det bra med de rette forholdene.

Når det gjeller F1 sporten generellt så syns jeg M Skomaker kan legge opp. Han må jo skjønne at han ødlegger for alle. Spess publikum. Jeg har nesten slutta å se på F1 fordi det har rett og slett blitt gørrkjedelig. Jeg hører tillogmed fra mange av Ferarri fansen at de vil at han skal legge opp også og la andre slippe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ødelegger han for alle?

Fordi han og Ferrari sammen er for gode. Han har vunnet 11 av 12 løp eller noe denne sesongen (teller ikke lenger). Det er virkelig ødeleggende for sporten, og får du ut seertall fra TV2 så kan jeg nesten vedde på at de steg kraftig helt frem til og med 2003-sesongen, for så å gå *drastisk* ned i 2004-sesongen. Det er null spenning og minimalt med forbikjøringer lenger, og mange med meg har nok sluttet å se på det.

Forøvrig er det ikke bare Michael Schumacher sin feil, det er Ferrari og alle pengene de spytter inn i sporten sin feil. De har over dobbelt så stort F1-budsjett som nestemann (hadde i hvertfall), og det bidrar selvfølgelig til overlegenheten. Hele greiene er helt ute av kontroll, og alt er bare en stor pengemaskin. Se på Nascar eller noen av Touring Car Championshipene, så ser du at det er vanvittig mye jevnere og mer spenning.

F1-bilene er så optimale at det handler nesten bare om aerodynamikk, og når de må slippe seg lenger bak en bil for ikke å miste grepet i svinger blir det bare for dumt. Da har de sjelden mulighet til å dra forbi på langsidene, fordi de får for dårlig utgang og bilene er for jevne i akselerasjon. Med mer normale biler betyr ikke aerodynamikken SÅ mye, og faktum er at de får en fordel jo nærmere bilen foran de ligger (dragsuget drar bilen frem). Derfor åpner det for flere forbikjøringer og mer kjemping. Løp nr. 2 i ETCC på søndag var helt konge. Skikkelig action. Det er tingen som skal til for å få en publikumsvennlig sport!

For ikke å komme helt off track så kan det jo nevnes at selv F1-ledelsen har skjønt at noe må gjøres. I utgangspunktet hadde de ikke åpnet før regelendringer før 2008-sesongen, men nå har nok TV-stasjoner lagt press på de, for allerede fra 2006-sesongen blir det maks V8ere på 2.5 (eller var det 2.6?) liter innført, i mot dagens V10 på 3-liter. Samt en del andre endringer i forbindelse med vinger og aerodynamikk.

Jeg er ihvertfall sjeleglad for at BAR Honda, McLaren og Renault nå sakte, men sikkert, nærmer seg Ferrari. Men det er fortsatt en lang vei å gå før den virkelige spenningen eventuelt kommer tilbake - og det skjer ikke denne sesongen!

Jeg for min del kommer til å holde meg mest til ETCC (European Touring Car Championship - som forøvrig snart blir WTCC, World Touring Car Championship!), MotoGP og til dels WRC. Der er det action, og ikke minst er det noe man mer kan relatere seg selv til. Det er jo tross alt motorsykler og biler som ser mer eller mindre normale ut, og biler man faktisk kan kjøpe/bygge med originale fabrikksdeler fra delelageret! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo nesten ingen forbikjøringer lenger heller. F1 var bedre på 70 og 80-tallet syns jeg. Jeg tror at F1 må gjøres om på, og det ganske mye også. De forsøker jo med små justeringer, men det har ikke hjulpet så veldig.

Jo mer folk mister interessen jo mindre penger vil sponsorere legge i det, og det resulterer i at alle de små teamene går konkurs. Det har vi jo sett en del av allerede.

Jeg syns det er synd at det har blitt som det har blitt, men de må gjøre noe snart eller så kommer de til å rævkjøre hele sporten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det nærmer seg at det er for sent å gjøre stort med det. Ihvertfall når de bruker så evig lang tid på å innføre regelendringer. Mindre motorer i 2006 - det er jo to år til! Og det kommer ikke til å bli billigere/tregere uansett. Motorene blir bare enda dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men husk det er jo mschumi som setter preg på sporten,,, å han håver inn mange penger for f1 og ferrari,, så eg tror nok han er nyttig å ha... men eg kan væra enig i at det blir litt lite spenning når det er m schumi som bare vinner.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...