oddi Skrevet August 12, 2004 Share Skrevet August 12, 2004 Hei. Noen som har erfaring med trimchip til en E36 BMW 325i? Hører en del positive ting om dette, men også en del om at det er ikke effektivt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppe Skrevet August 16, 2004 Share Skrevet August 16, 2004 Spørs om du er rik eller ikke egentli. Det du stort sett får ut av det er vel 10-15hk. Noe mere moment og flyttet startspærre. Samt at av og til vil bilen gå billigere. Men med tanke på at man i norge må gi rundt 3000 til 6000 for en slik chip er det vel bedre og spare penga og bruke dem på no anna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sn|per Skrevet August 16, 2004 Share Skrevet August 16, 2004 flyttet startsperre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 16, 2004 Share Skrevet August 16, 2004 Jepp, du kan få flyttet startsperra di over på naboens bil. Han mener nok turtallssperra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 16, 2004 Share Skrevet August 16, 2004 på 325'n er det en del å hente på chiptrimming! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppe Skrevet August 16, 2004 Share Skrevet August 16, 2004 er det? Trudde ikke det jeg? Hva med 320? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet August 17, 2004 Share Skrevet August 17, 2004 Det kan nok være mer å hente på en 325 enn på en 320. Har et konkret eksempel på en 325 som fikk målt 167hk på bakhjula før chipping, og 207hk etter. Og det er jo betydelig. Jeg har selv en 320, og har lenge vurdert frem og tilbake når det gjelder chip. Tror nok det kommer en gang, men har også lært meg at det er mer å hente på sjåføren enn bilen når det gjelder banekjøring, som er det jeg liker best å bruke bilen til. Skal man derimot oppgradere "kulhetsfaktoren" hjelper nok chip ganske mye i mange miljøer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppe Skrevet August 18, 2004 Share Skrevet August 18, 2004 Så mye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 18, 2004 Share Skrevet August 18, 2004 40hk mer med bare chip? Erru morsom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet August 18, 2004 Share Skrevet August 18, 2004 Det hører jo også med til historien at den motoren ikke varte mer enn 40k km etter chipping. Dette var i 1996. Tror neppe man får noen chip-leverandører til å gjøre det samme i dag. Nettopp p.g.a. at de er litt mer redde for å ødelegge motorer. Hadde den blitt kjørt mer fornuftig kunne den kanskje vart lenger. Men det er jo ikke lett å holde igjen da, når man har pulver til å trø på med.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 18, 2004 Share Skrevet August 18, 2004 40hk på bakhjula høres litt for utrolig ut. Det må ha vært lottorulle og *store* værforandringer med i bildet der. Med 167hk på bakhjula hadde den nok 195hk i motoren (ikke urealistisk hvis det var en E36), og 207hk på bakhjula er mer enn 240hk i motoren. Det skal nok mer til enn en chip for å få til slikt på en sugemotor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 25, 2004 Share Skrevet August 25, 2004 Skilte ut et par diffbrems-innlegg her. Den nye tråden finnes her: http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=1526 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet August 25, 2004 Share Skrevet August 25, 2004 Det er ikke mulig å hente ut 40hk på sugemotor kun med chip, med mindre BMW har vært særdeles dårlig med å hente ut effekt fra motoren da. Men, jeg har inntrykk av at det er det motsatte som er tilfelle med BMW. Det stopper seg faktisk selv, bl.a må chippen regulere tilført bensin, og for en motor som får mere enn den klarer å svelge unna(for fet blanding) øker faktisk ikke sjansen for en velykket effektøkning. Det er nok derfor de fleste chipleverandører ligger så likt i ytelse, man kan ikke tilføre motoren bedre blanding, mere vil bare forringe ytelsene. Har faktisk fått forklart at chippen egentlig ikke trimmer, men optimaliserer motoren. Dvs at de henter uten den lille nedtrimmingen bilprodusent har gjort fra optimal ytelse på motor, til motor som leveres ut til kunder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 27, 2004 Share Skrevet August 27, 2004 Flyttet det siste innlegget til egen tråd: http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=1550 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Skrevet November 29, 2005 Share Skrevet November 29, 2005 Er montert en superchip i min bil... litt effektøkning er det nok, men ikke mye, tror jeg. Men i kombinasjon med at du gjør en liten mod. på luftinntak, slik at motoren får mye KALD luft tilført, pluss at du har et bra effektanlegg, så vil jeg si at det merkes... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå