Gunnar Posted August 28, 2004 Share Posted August 28, 2004 http://www.e46drivers.de/msm/video/m3be.mpg (ca. 3.4MB) God gang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cmn Posted August 28, 2004 Share Posted August 28, 2004 Rimelig bra aks på den der! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ellingsen B. Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 overraskende fort den gikk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M3_CSL Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Jeg hadde CSL'en min i nesten 290 på meteret på Autobahn, men måtte bremse for trafikken... En kompis om bor i Skottland og kjører Porsche 911 på bane der borte, har kjørt en god del sammen med en kar med en britisk CSL. De har klokket bilene med GPS og CSL'en kom opp i 304 km/t på GPS'en... Det tok "lang tid" på de siste 10 km/t sa han... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik E30 Einum Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Jeg hadde CSL'en min i nesten 290 på meteret på Autobahn, men måtte bremse for trafikken... Det er fort altså! Selv har jeg ikke hatt mer enn ca 240 på speedometeret, tallene stoppet på 220 men nåla fortsatt ca 20 til før jeg måtte slippe opp på enden av rettstrekket. De har klokket bilene med GPS og CSL'en kom opp i 304 km/t på GPS'en... Det tok "lang tid" på de siste 10 km/t sa han... Er det med original fartssperre, 280 km/t-sperre eller uten sperre? Hastigheter fra 250 og oppover går relativt tregt i de fleste biler, og når man nærmer seg 300 så er det en voldsom luftmotstand, så jeg skjønner godt det gikk tregt, i tillegg til at det sikkert var nesten opp mot rødmerkinga på turtelleren, slik at bilen ikke hadde særlig mye krefter i det området heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Arne Posted August 31, 2004 Share Posted August 31, 2004 Ja skal si det var fraspark i den! Selv har jeg vært oppe i 280 men da på sykkel og bane(Assen Holland 1988) Link to comment Share on other sites More sharing options...
M3_CSL Posted September 1, 2004 Share Posted September 1, 2004 Er det med original fartssperre, 280 km/t-sperre eller uten sperre? Hastigheter fra 250 og oppover går relativt tregt i de fleste biler, og når man nærmer seg 300 så er det en voldsom luftmotstand, så jeg skjønner godt det gikk tregt, i tillegg til at det sikkert var nesten opp mot rødmerkinga på turtelleren, slik at bilen ikke hadde særlig mye krefter i det området heller.Både min og den britiske bilen har fått fjernet sperren (VMAX). M3'ene har max ytelse på 7900 rpm og sperrer på 8000 rpm.... Men jeg merket godt luftmotstanden på Autobahn, sjettegir er heller ikke optimalt å aksellerere med... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted September 1, 2004 Author Share Posted September 1, 2004 Hvor fort går den på 5. gir, Haakon? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KennyZM Posted September 1, 2004 Share Posted September 1, 2004 heftig... rått å se hvor fort den kommer forbi 200, og fortsatt bare drar den på... BMW POWER!!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
M3_CSL Posted September 1, 2004 Share Posted September 1, 2004 Gunnar, nesten 280 på 5! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mortenfl Posted September 4, 2004 Share Posted September 4, 2004 har selv hatt 300 på metere ien RS2 trimmet til 420hk. opp til 270 var det ikke noe prob.og det var ganske skyv hele veien men det gikk litt tregere videre men det var helt rått. 19 mil på full tank. det drakk bensin så det holdt. da ble autobahnen ganske svingete. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ettertenning Posted October 5, 2004 Share Posted October 5, 2004 Helt rått skyv i den spesielt på 3 giret. men ett minus var at den brukte over seks sekk fra o til hundre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hhenrik Posted October 28, 2004 Share Posted October 28, 2004 er det bare meg, eller viser det digitale speedoet 264 når det store speedoet viser 290? .....bare sier det jeg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts