Ettertenning Skrevet August 30, 2004 Share Skrevet August 30, 2004 Kor mye tåler bmw motoren min en e36? den er chippet har luftfilter og effekt anlegg. Det eg lurer på er det noe spesielt eg må passe på hører rykte om at motorene tåler lite vet ikkje om det stemmer.. er det farli og dra den ut på turtallet en gang iblant? Den er gått 165000 Eventuele varsels tegn eg må vere opmerksom på? P.S Kjører aldri hart på kald motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet August 30, 2004 Share Skrevet August 30, 2004 Så lenge du er nøye med olje/oljeskift og ikke driver med hardkjøring på kald motor er det bare å gi gass spørr du meg. Sterke motorer! 165 000 er heller ingen km.stand å snakke om på en slik motor..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet August 30, 2004 Share Skrevet August 30, 2004 Enig med P.I.B Min 318ti er kjørt 170000km snart og går så fint som bare det. Senest ikveld har den fått kjørt seg skikkelig med turtallsperren inne flere ganger. Dette var ikke på veien, men på autoslalom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 30, 2004 Share Skrevet August 30, 2004 Hadde heller aldri problemer med motoren i min E36 320ia, og jeg var ikke spesielt snill med den. Dro den rimelig ofte ut i sportsprogrammet. Solgte den da den var gått 170k eller hva det var (herregud, jeg *har* virkelig fått alzheimer light!), og den gikk som bare juling. Det var verre med andre ting på bilen, som automatkasser... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet August 30, 2004 Forfatter Share Skrevet August 30, 2004 Takker for raske svar. men er det noe eg bør vere oppmerksom på lyder evt spesielle tegn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anarkee Skrevet August 30, 2004 Share Skrevet August 30, 2004 Bare sett ned farten når det begynner å lukte svidd du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 31, 2004 Share Skrevet August 31, 2004 Svilukt er som regel fra bremsene, så da er det bare å kjøre litt uten å bruke bremsene, la de kjøle litt i fart. Ikke stopp og hold foten på bremsa ihvertfall. Lyder... tikkelyder, raslelyder, klaprelyder, BOOM!, BANG!, POFF! osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet August 31, 2004 Forfatter Share Skrevet August 31, 2004 Ja tror eg skal roe meg litt vist det begynner og smelle der framme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 31, 2004 Share Skrevet August 31, 2004 Som følge av at motoren dør...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AcRoX Skrevet September 8, 2004 Share Skrevet September 8, 2004 Det er vel en grunn til at turtall sperren er der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet September 9, 2004 Forfatter Share Skrevet September 9, 2004 Hjelper ikkje mye det når den er fjernet eller høynet til så mye at eg ikkje vil finne det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå