Gå til innhold

Hvordan se hvilken årsmodell man har?


serox
 Share

Anbefalte innlegg

Dette høres sikkert litt rart ut,men er det en måte jeg kan se hvordan årsmodell BMW min er,i vognkortet står det 2004,men det virker som en 2003 modell.

Kan forklare dette siden mange sikkert lurer på hvorfor jeg ikke vet dette.

:?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-03 registrert i -04: Den kan ha stått lenge hos en forhandler før den ble solgt.

-04 registrert i -03: BMW starter produksjonen av neste års modell i september, så på slutten av året får man neste års modell.

Svaret på spørsmålet ditt: Gå inn på http://rust.mine.nu/bmw/carselect.do tast inn 7 siste bokstaver/tall i chassisnr og du får opp produksjonsmåned og åri kolonne nr 5 fra venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen VIN-dekoder: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi

Og husk det Erik nevner - er den produsert i 9/2003 eller senere, så regnes den som 2004-modell hos BMW (altså har den 2004 spesifikasjoner). Derfor kan en 2004-modell godt være registrert som 2003-modell hos Biltilsynet. For å ha det motsatt (slik som du nevner), så må bilen ha stått en god stund etter produksjon (helt fra før september i fjor til og etter nyttår i år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke den engelske til å virke, får feilmeldingen:

Sorry, We could not process your request.

Reason : Request was rejected from this IP address ( 82.194.195.25 )

May be you are using anonymous proxy server.

Så jeg må ty til den japanske: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode.cgi, der jeg skjønner lite... Men prod.år/mnd er nr 7 fra toppen. Tall er heldigvis likt på japansk og norsk!

For å ha det motsatt (slik som du nevner), så må bilen ha stått en god stund etter produksjon (helt fra før september i fjor til og etter nyttår i år).

Vel, selv om den produseres helt i starten på september så kommer den ikke til forhandler umiddelbart, tar litt tid med frakt også. Og den kommer ihvertfall ikke før(!) september som du skriver... :wink: Den kan like gjerne være produsert like før jul, og ankommet forhandler etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke den engelske til å virke, får feilmeldingen:

Sorry, We could not process your request.

Reason : Request was rejected from this IP address ( 82.194.195.25 )

May be you are using anonymous proxy server.

Hadde samme problem en stund jeg også, tror det var på kabelen hjemmehjemme og på NGTen jeg hadde i leiligheten i Stavanger. Her på Høgskole-nettet fungerer den helt fint. De har sikkert hatt problemer med at sider har brukt "enginen" som egen tjeneste, og derfor sperret store IP-ranges...

Og den kommer ihvertfall ikke før(!) september som du skriver... :wink:

Jeg svarte serox på den der. Det ble bare litt rot. ;) Altså 2003-modell reg. i 2004 må ha stått i minst 4 måneder - i mellom 16 og 4...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte serox på den der. Det ble bare litt rot. ;) Altså 2003-modell reg. i 2004 må ha stått i minst 4 måneder - i mellom 16 og 4...

Jeg skjønte svaret var til han. Ahhh... My bad, selvsagt må den ha stått hos forhandler siden før september siden den er fjorårets modell. De har jo sommerferie like før de starter neste års produksjon, så da er nok alt som ble produsert før ferien på plass hos forhandlere ja. Tenkte litt feil jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...