kyrre Skrevet September 4, 2004 Skrevet September 4, 2004 Noen som vet hvor mye jobb det er å skifte noe sånt? har hånden på en slik bil som det må byttes varmeregister på etter at det gamle sprakk eller lekker bra etter at jeg prøvekjørte bilen idag det dampet bra fra varmeapparat både inni og utenpå bilen. Kan evt dette være tegn på andre ting som er galt? det må jo ha vært bra trykk for at det skal sprekke. Noen som vet om varmeregister fra E28 518i kan passe i E30 318i Kyrre
Mykle Skrevet September 5, 2004 Skrevet September 5, 2004 Det er litt jobb å skifte det ja. Slike register går gjerne dukken av og til hvis du fyller på kun vann. Det må også tilsettes frostveske, hvis ikke korroderer radiatorene i stykker. Om registeret passer over vet jeg ikke, tror nesten ikke det... Men mye mulig jeg tar feil. - Chris
Gunnar Skrevet September 5, 2004 Skrevet September 5, 2004 Så det er ille å fylle kun vann altså, selv om tempen er langt på opp på plussiden av gradestokken?
kyrre Skrevet September 5, 2004 Forfatter Skrevet September 5, 2004 Har funnet ut at det kan være 2 forskjellige varmeregister til denne bilen også, så er vel greit å finne ut hva jeg skal ha først. Var også litt rust i vannet, og det så veldig ut som vann og ikke noe blandingsvæske. Bør jeg da sjekke vannpumpe og evt andre deler av sløyfen etter feil? Kyrre
Ettertenning Skrevet September 5, 2004 Skrevet September 5, 2004 Det er veldig viktig og altid fylle frostveske på radiatoren. for i frostveska er det korrosjons hemmende stoffer som gjør at det ikkje ruster og eirer i systemet. inkludert toppen. og det er også alge drepende middel som hindrer at det blir avleiringer i systemet. frostveske er eit must
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå