Frode H. Skrevet September 7, 2004 Share Skrevet September 7, 2004 På maskinen min på jobb kommer jeg ikke inn på postene på dette og tilsvarende forum. Det virket helt fint før men etter diverse problemer og påfølgende reparasjoner av folk fra it-avdelingen har dette problemet oppstått. Jeg har prøvd andre pc'er og de virker helt fint på forumet. Jeg får opp denne meldingen: Request Error (invalid_request) Your request could not be processed. Request could not be handled This could be caused by a misconfiguration, or possibly a malformed request. For assistance, contact your network support team. Har noen et par gode tips til hva jeg kan prøve for å ordne dette selv før jeg tar kontakt med it-avdelingen? "Hey, dere må hjelpe meg! Jeg kommer ikke inn på div. diskusjonsforum i arbeidstiden, sitter på pc 1122" Tips mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 7, 2004 Share Skrevet September 7, 2004 Du får det uansett hvordan du går inn på forumet? Jeg sitter på pc med nyinstallert XP nå, og i går hadde jeg trøbbel med at det ikke gikk an å trykke på linkene forumet sender til tråder med svar i. Invalid request-lignende sak. Nå går plutselig det. Det er ikke noe med at de har sperra for forum og slikt eller? Klarer du å se hvor du får den feilmeldingen fra? Se om browseren din bruker en proxy som ikke liker forum-adresser eller noe... Kan egentlig være utrolig mye forskjellig. Først bør du finne hvor problemet oppstår. Du kan jo eventuelt sende meg ip-adressen du surfer fra, eller gi meg et nøyaktig tidspunkt du forsøkte å gå inn på sidene, så kan jeg sjekke logger på webserveren og se om du i det hele tatt nådde frem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet September 7, 2004 Forfatter Share Skrevet September 7, 2004 Skal se om jeg får tid til å prøve litt forskjellig i morgen. Er rimelig blank på disse pc greiene så proxy og slikt sier meg ikke så mye Jeg sitter på pc med nyinstallert XP nå, og i går hadde jeg trøbbel med at det ikke gikk an å trykke på linkene forumet sender til tråder med svar i. Invalid request-lignende sak. Nå går plutselig det. Det virker som det er et liknende problem jeg også har. Når jeg går inn på "vis nye innlegg" kan jeg ikke klikke meg videre til en tråd med nytt innlegg, da får jeg opp den nevnte meldingen. På de andre maskinene jeg har prøvd har jeg ikke logget meg inn og der kommer jeg fint inn på de forskjellige trådene. Kanskje innlogging påvirker et eller annet? Jeg tror ikke den er sperret for forum o.l, siden det virker på andre maskiner vi har. Kan egentlig være utrolig mye forskjellig. Først bør du finne hvor problemet oppstår. Du kan jo eventuelt sende meg ip-adressen du surfer fra, eller gi meg et nøyaktig tidspunkt du forsøkte å gå inn på sidene, så kan jeg sjekke logger på webserveren og se om du i det hele tatt nådde frem... Skal se om jeg kan finne en ip-adresse, eventuelt et klokkeslett og sende til deg på PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 7, 2004 Share Skrevet September 7, 2004 Skal se om jeg får tid til å prøve litt forskjellig i morgen. Er rimelig blank på disse pc greiene så proxy og slikt sier meg ikke så mye Tools -> Internet options -> Connections -> LAN Settings i IE (på engelsk). Men ikke fjern noe uten å notere deg hva som stod der. Kan være du må ha proxy for å komme ut på nett. Må si det er merkelig at du kommer inn på sidene men ikke videre inn på trådene. Prøvd uten å være innlogget? Kanskje du kan ta screenshot når du får meldingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 7, 2004 Share Skrevet September 7, 2004 En med samme problem, men ingen løsning: http://www.justbball.com/forums/showthr ... post315028 Mistenker enten at det er en proxy eller sikkerhetsinnstillingene dine som fucker. Sjekk inne på internet options (under tools/verktøy) og privacy (husker ikke hva det er på norsk), og se om den står til high. Kan være den nekter å motta cookies. Prøv å sett den til medium... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet September 8, 2004 Forfatter Share Skrevet September 8, 2004 Har testet litt nå og det er kun når jeg går inn på "Vis nye innlegg" og deretter trykker på vis siste uleste post at jeg får denne meldingen opp. Den enkleste løsningen er nok å gå inn på hver kategori og lese de nye innleggene. Security sto på low, har endret den til medium nå siden det hørtes litt tryggere ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet September 8, 2004 Forfatter Share Skrevet September 8, 2004 Hvordan tar man et screenshot? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 8, 2004 Share Skrevet September 8, 2004 Trykk printscreen-knappen. Lim så inn i noe bildeprogram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 8, 2004 Share Skrevet September 8, 2004 Har testet litt nå og det er kun når jeg går inn på "Vis nye innlegg" og deretter trykker på vis siste uleste post at jeg får denne meldingen opp. Den enkleste løsningen er nok å gå inn på hver kategori og lese de nye innleggene. Ja, du så kanskje i den der linken at det var det som var problemet der også. Merkelige greier... Fant du ut om du bruker proxy? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet September 8, 2004 Forfatter Share Skrevet September 8, 2004 Det er det samme problemet som i linken ja, og jeg bruker visst proxy på den maskinen (det sto iallefall en adresse i proxy feltet). Regner med at det dere proxy greiene alltid har vært der, så det er litt rart at det har virket problemfritt før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Oktober 22, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2004 Og plutselig var alt i skjønneste orden! Det jeg har gjort siden sist er å slette midlertidige internettfiler + cookies og logget meg inn på forumet på ny. Kanskje det var det som skulle til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 22, 2004 Share Skrevet Oktober 22, 2004 Når det gjelder MS løser tydeligvis slike ting mye rart, ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå