Gå til innhold

Forstillingsproblemer (?)

P.I.B
 Share

Anbefalte innlegg

Har ikke glemt deg nei Gunnar :) 10 poeng skal du få :) Jeg og tror BMW har en meget følsom forstilling. Det sa de dekkfolka jeg kjenner også. De hadde slitt på flere BMW'er for å få bort risting i rattet m.m. Andre felger med like mye kast og u-rundhet hadde gått fungert greit på andre biler sa de feks : vw-audi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører akkurat det samme om MB, Opel, Ford og alle de som har biler med brede lavprofildekk. De er også følsomme for alle typer ubalanse eller ulumskheter i forstillingen. Der tror jeg det er nokså samme greia.

Alle biler med veldig lav profil på brede dekk vil ha samme problem. Bare tenk litt over det....

Klart at stive oppsett (fjærer, dempere, foringer og krengningsstag) vil gjøre bilens tilbakemeldinger til fører mer fremtredende, og da stikker BMW seg litt ut, siden de i utgangspunktet er meget presise i hele oppsettet.

Men tenk bare hvor mye juling foringene og opphengskulene til hvermannsen med 195/60-15 hjul med 20gram ubalanse må tåle. Ikke rart det er mange som kjører rundt med slarkete biler.... Veldig ofte vil man ikke kjenne en slik ubalanse i rattet på en original Golf før man er langt over 100km/t, og så fort kjører f.eks. ALDRI moren min. Heller ikke rart at de fleste "folkebilene" blir levert med veldig mykt oppsett. Det er jo mer behagelig for mor å slippe å kjenne hver en dump i veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med på tanken din, Gaute, alt vil jo forplante seg lenger og lenger opp i systemet/mekanismene jo mindre gummi man har.

Men for min del var det snakk om 16" felger med 205/50-dekk (på E36en), og på Peugeoten var det snakk om 14" med 185/65 eller noe i den duren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...