Gå til innhold

Alternativ mp3/film/mediaspiller - PC i BMW


 Share

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke så lurt å koble den på hva som helst siden den kretsen da mildt sagt vil bli overbelastet. Selv ville jeg koblet direkte på batteriet. Angående skjermkabelen så er vel kanskje den bare tredd gjennom et hull i dashbordet, og inn i hanskerommet?

Kanskje dette er noe jeg burde gjøre selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp!

Må uansett opp i en prisklasse på ca. 6000-7000 kr (strømforsyning, harddisk, skjerm, hovedkort, gps). Men da har man jo en ren PC og GPS-navigasjon :D

Vanskelighetsgraden på prosjektet er heller ikke så høy dersom man kan litt om PC, men det tar nok en del tid for å få en skikkelig jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjaaah. Varierer jo fra bil til bil, men ofrer man hanskerommet og skjærer og herjer litt inni der, så burde det vel kunne gå an å få til noe på de fleste.. Eller putte den under et forsete.. eller baki bagasjerommet, men da blir det litt pes med DVD/CD-bytte. E34en min har forresten utrolig god plass under baksetet. Der kunne jeg smelt inn en PC. 8)

... men tror egentlig først jeg skal satse på å få den helt i orden før jeg legger PC-i-bil-planer. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal ha PC i bilen, ville jeg valgt mellom et av disse alternativene:

1. Bygge et kabinett selv (som han gjorde i linken), og sette inn et Mini-ITX hovedkort og ei lita strømforsyning). Tar VELDIG liten strøm, og kan plasseres nesten hvor du vil.

2. Kjøp et barebone-kabinett og plassere det i bagasjerommet (disse er veldig veldig små, ca 30x30x10 cm, http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=T2- ... e&langs=01 ). Ganske greit hvis man ikke gidder å bruke tida på lage et eget kabinett. Men må jo trekke strømkabel og slik, og denne løsningen bruker mer strøm enn den andre pluss den avgir mye mer varme. Må også trekke kabel fram til skjermen :P

Vet ikke om det finnes veldig små kabinetter som er på størrelse med en bærbar pc... Burde vel kanskje gjøre det?

Jeg ville definitivt gått for løsning 1. Kanskje jeg gjør det når bilen er strøken (som den snart er :D)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik løsning trenger egentlig ikke å bli så dyr. Man trenger jo ikke noe særlig prosessorkraft til å drive dette. Minne trenger man heller ikke allverdens av, 512MB burde holde lenge. Har man da en 120GB harddisk så har man plass til utallige timer med mp3 musikk. Og slike LCD skjermer har jeg sett til under 2000 kr. Legg gjerne til et trådløst nettverkskort slik at man kan sitte varmt og godt foran pc'en i stuen og oppdaterer spillelisten i bilen som står i garasjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik løsning trenger egentlig ikke å bli så dyr. Man trenger jo ikke noe særlig prosessorkraft til å drive dette. Minne trenger man heller ikke allverdens av, 512MB burde holde lenge. Har man da en 120GB harddisk så har man plass til utallige timer med mp3 musikk. Og slike LCD skjermer har jeg sett til under 2000 kr. Legg gjerne til et trådløst nettverkskort slik at man kan sitte varmt og godt foran pc'en i stuen og oppdaterer spillelisten i bilen som står i garasjen :)

Dette er en av de billigste løsningene som passer til bil:

- Mini-ITX hovedkort: 875,-

- 7" LCD, Touch: 3 000,- fra utlandet?

- Strømforsyning til bil: 795,-

- 2.5" HDD, 40 gB: 750,- / 1,8" HDD, 40 gB: 1 650,-

- GPS Receiver, USB: 890,-

SUM: 6310,- (2.5" HDD) / 7210,- (1.8" HDD)

Det var vel alt man trengte, bortsett fra kabinett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...