Gå til innhold

Biltema er et håpløst sted


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Biltema suger! Det er vertfall fakta! Tror jeg stod 20 min å venta på at fyren bak disken skulle finne ei lyspære en gang... KJøpte også et par forskjermer til E30 en gang( pussa opp bilen litt) Fyren på lakkerings verkstedet brukte to dager for å få dem på...( med 23 års erfaring) Han hadde også andre kunder med de samme problemene...... Jævli dårlig passform(men de var billige da :wink: 980-, per skjerm).... Takk gud for Gs bildeler og Trond Gule(dag.led.). Der får en det meste + at det tar minimalt med tid å skaffe det. Det de ikke har på lager tar en uke fra tyskland.... Det er service mann d! :clap:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spørs det om de er originale... Tror både Bavaria og GS Bildeler ligger på type 250-400,-/stk. SÅ stor fortjeneste har de neppe på det.

De lå i BMW Orginal Parts forpakkning så jeg håper da de er orginale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo litt annet det. Er med andre ord 11 ganger dyrere for komplette viskere hos Morris enn hos Biltema. Ganske utrolig. Selv om originalviskerne sikkert holder lenger enn Biltema sine, så holder de nok ikke 11 ganger lenger... :)

Menmen, får sjekke om det er originalviskere jeg har og evt. stikke en tur til Morris. Bare synd jeg ikke har medlemskortet fra BMWCCN uten å lete meg ihjel. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med andre ord 11 ganger dyrere for komplette viskere hos Morris enn hos Biltema. Ganske utrolig. Selv om originalviskerne sikkert holder lenger enn Biltema sine, så holder de nok ikke 11 ganger lenger...

Det er er også min tanke med Biltema, altså kan en orginal del være så mye bedre? Tror jeg aldri ville ha boikotet stedet, selv om servicen der ikke er særlig bra.

Solgte Bmw`en min for noen dager siden, kjøperen klaget på bremseskivene foran (i følge Naf test). Orginalt kostet 2 stk skiver på Bmw mellom kr 4000,- og 4500,-. jeg kjøpte dem på mekonomen for ca kr 1500,- men på Biltema hadde det kommet på kr 600,- for begge.

Jeg kjøper heller på Mekonomen enn på Biltema, men i forhold til orginalt kan du skifte skiver foran 7 ganger hos Biltema mot 1 gang hos Bmw.

Er skivene til Bmw 7 ganger bedre enn Biltemas??

Syns derfor det egentlig er bra å ha Biltema som en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vanlig bruk er det nok ikke noe serlig forskjell på biltema og orginalt, men svinger du bilen din ut på en bane og kjører et par runder så ser du nok stor forskjell. F.eks. biltema bremseklosser tåler nesten ikke å bli varme. Da smuldrer belegge opp, og jeg vil nesten tro det ikke er helt trykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig der. H1-halogenpære koster 14,90... og funker helt greit. Og viftereimer koster 29,90... Luftfiltere 59,90... Sett med fire plugger koster 34,90... Helt ufattelige priser. Men tror nok jeg satser på NGK-plugger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Syns jeg ikke så denne tråden før nå folkens. Mye av bildelene som Biltema har er faktisk orginaldeler, hvis ikke så er det tilsvarende kvalitet. Jeg har brukt masse motordeler inkludert registerreimer og sperreruller og vannpumper. Sperrerulla og vannpumpa var faktisk 100% orginale BMW deler. Registerreima har holdt som bare det selv om det står Biltema på den. Bremseskivene jeg byttet ut bak var orginal BMW deler. Bremseskivene foran byttet jeg ut med noen som var 10 ganger bedre enn orginale faktisk. Samme type sosm sitter på racing biler, Ferrari og Porsche til 400 kr pr stk. Bremseklossene smuldrer ikke opp, aldri hør mere piss i mitt liv. Tror du de hadde solgt dem i 10 år da? Jeg har kjørt knallhardt med de klossene eneste er at de er veldig harde og trenger masse oppvarming før de biter skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremseskivene foran byttet jeg ut med noen som var 10 ganger bedre enn orginale faktisk. Samme type sosm sitter på racing biler, Ferrari og Porsche til 400 kr pr stk.

Herregud mann. Bare fordi de er drilla/slissa er det ikke samme type som sitter på Ferrari og Porsche! Du kan ikke være så teit at du tror det? De vrir seg jo bare man ser på de! Kjør bremsene dine kokvarme så røyken står av de, og se om de fortsatt er rette når de er kalde igjen...

Bremseklossene smuldrer ikke opp, aldri hør mere piss i mitt liv. Tror du de hadde solgt dem i 10 år da? Jeg har kjørt knallhardt med de klossene eneste er at de er veldig harde og trenger masse oppvarming før de biter skikkelig.

Jeg har ikke sett Biltema-klossene smuldre opp, men min erfaring er at ded er helt elendige. Kjørte med det på en pysjå da jeg var 18. 2.2-liters GTI på 1150kg, så den gikk ganske greit. EN eneste brå nedbremsing fra 80-100km/t, så slutta de nesten å ta da den var nede i 30 i steden for å bråstoppe. Mulig bremsevæska var dårlig, men det skal vel litt til at den koker på EN bråbremsing fra 80ish.

Som sagt ble vi også frarådet å kjøre på bane dersom vi hadde Biltema-klosser. De hadde erfaring fra tidligere kurs/kjøringer med at bremsene smuldret opp eller at bremsekraften forsvant totalt. Tror det var ihvertfall en bil med Biltema-klosser (E28 528i tror jeg) som hadde gått rett frem i den ene svingen, over dekkstablene og full pakke. Klossene tok visst null...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...