Gå til innhold

Biltema er et håpløst sted


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

[

Herregud mann. Bare fordi de er drilla/slissa er det ikke samme type som sitter på Ferrari og Porsche! Du kan ikke være så teit at du tror det? De vrir seg jo bare man ser på de! Kjør bremsene dine kokvarme så røyken står av de, og se om de fortsatt er rette når de er kalde igjen...

Brems så røyken står ut av bremsene ja? Hadde mange heftige oppbremsninger med de bremsene der. Låste de i 140 Km/t for å teste de en gang. Prøv å låse bremsene i 140 på bilen din du dag Gunnar!!! Det sier litt om bremsene at de klarer å låse i så høy fart. Hele bilen var dekket av røyk fra dekkene (resultatet var 4 ødelagte dekk . De var helt totalt nedslitt. Ikke så veldig smart fant jeg ut i ettertid men bremsene holdt som bare det.

Herregud og herregud selv da man! Jeg vet jo at det ikke er akkurat samme bremsene som Ferrari da. Er ikke så teit at jeg tror det nei! At du er så teit og tror at jeg er så teit at jeg tror det er verre. Bremser er faktisk noe jeg har ganske peil på. Prøvde bare år forklare det med at de var drilla og slotta på en enkel måte men noen må jo missforstå alt.

Men de skivene koster mye mer andre steder. Var sannsynligvis Brembo skiver. Du kan jo kontakte han som kjøpte bilen av meg og se på skivene! De er helt som nye etter over 5 år med HARD kjøring. At de tåler mer enn standardskivene fra BMW (Brembo) er hvertfall sikkert. Men de selger ikke de skivene lenger desverre så er samme f.

Meget mulig at klossene ikke er verdens beste men skivene var sinnsykt bra. Som sagt bruker du hue og klarer å skille mellom hva som er dårlig og bra kvalitet så kan man kjøpe mye av bra der.

Har man ikke så lang erfaring med biler og skruing er det kanskje best å holde seg til det som er garantert kvalitet. Da er eneste alternativet å kjøpe hos en BMW forhandler. GS/OS, Mekonomen eller hva det er holder ikke da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var du som sa at det var "samme type som Ferrari og Porsche".

Hvis du ikke mener alt det du skriver, men prøver å skrive på babyspråk slik at vi skal forstå noe vi ikke trenger babyspråkforklaring på, så gir jeg opp å tolke det du skriver... :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke en stor belastning for bremsene å låse dem, med mindre man har ABS, og det hadde han tydeligvis ikke i dette eksempelet, siden det ble en stor røyksky og ødelagte dekk av bremsingen. Når man låser bremsene slik blir de jo bare stående stille, og det tar ikke mye krefter i 140km/t. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...