Chris Skrevet September 29, 2004 Share Skrevet September 29, 2004 Hei Vurdere å kjøpe meg en e36 320 coupe 96-98mod. Hva skal jeg se etter på disse bilene som kan være feil, kommende rep. osv.? Hvor mye må man gi for sånt, ligger ikke disse bilene relativt lavt nå? 140-150k burde vel være grei pris? Har funnet noen , men de er uten styling,uten justerbart understell.. Hvor mye trekker sånt ned, med tanke på at de fleste bmw'r har det.. Noen som tilfeldigvis vet hvor mye det koster å rep. automatikken i vindusheiseren? Hvor mye kan man få ut av motoren som står i 320. En sa han hadde ca 180hk.. er det mulig? Sliter ikke det mye på motoren? Har aldri hatt bmw før. Please help me out. -Chris- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 29, 2004 Share Skrevet September 29, 2004 Fleste e36 320 har nok verken noe særlig styling eller justerbart understell. Hvor har du dette fra? Prisen varierer utrolig på e36, alt etter stand, kjørelenge, utstyr osv. 150k for en 96 320 er altfor mye for en bil med normal kjørelengde og utstyr. 180hk fra en 320... da skal det være gjort mye med den. Ikke si han bare hadde effektanlegg og åpent luftfilter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet September 29, 2004 Share Skrevet September 29, 2004 Sikkert chip (10-15 hk), effektanlegg (5-10 hk) og k&n-filter (5-10 hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 30, 2004 Share Skrevet September 30, 2004 For 140-150k kan du sikkert få en '96 320i med Mosselman turbokit (lader 0.4 bar på original motor) som jeg vet om. Ferdig styla, med M3-bremser og 205-210hk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris Skrevet September 30, 2004 Forfatter Share Skrevet September 30, 2004 Det jeg tenkte på med styling var at de fleste 320 som selges har blitt stylet.. Så da må jo prisen gå opp på de, og ned på de uten styling.. if u get my drift..... Sjekka listeprisen på Morris i dag. 139 000.- for en 97mod. Jeg har en på hånden ligger på autodb.no http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=556165 Er den dyr? Var defekt automatikk i førervinduet. og bilen var delvis hel-lakert.. no skader/riper ellerno.. Gunner : jasså? Mye har den gått, hva slags stand, felger , bilder??? Det var interessant altså.. Er på utkikk etter en strøken bil... ikke for gammel.. -Chris- Edit: fikk nettop vite av forsikringsselskapet at bilen er registrert i 1996, og kan mulig være en 95mod... Snakker vi drastiskt prisfall eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 30, 2004 Share Skrevet September 30, 2004 Gunnar prater vel om denne: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=554353 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris Skrevet September 30, 2004 Forfatter Share Skrevet September 30, 2004 ja jeg fant den.. men det er 4dørs da.. er stor forskjell syns jeg.. Men den var ganske råå... Hvor mye har dere gitt for deres 320coupe da? er dere ikke enig.. om det er 95eller96mod så må prisen ganske mye ned? BTW: hvor forsikrer man en BMW320 gunstig? fått tilbud på 12000.- på kasko.. dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 30, 2004 Share Skrevet September 30, 2004 hagenisse, riktig! 150k da altså. Var ikke klar over den var på autodb. Snakket med Joar for en stund siden, og da lurte han på å selge den. Chris, hvis den er prod 9/95 eller senere regnes den som '96-mod hos BMW. Altså har den 96-specs på alt. Er den virkelig '95 er det jo fint prutningsgrunnlag, men hvor langt du kan komme med det vet jeg ikke. Forsikring er helt individuelt. De *jeg* har fått greie priser fra nå (Neon 2.0 + 520i + reise + ulykke) er Terra, Gjensidige og Vesta. Ta deg en ringerunde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 30, 2004 Share Skrevet September 30, 2004 Hvor mye har dere gitt for deres 320coupe da? Prisene varierer utrolig. Du må nesten bare sammenligne mange og få et inntrykk av markedet. De fleste kan nok prutes en del, men personlig synes jeg det er bedre å betale litt mer, men få en bil slik man vil ha den med tanke på utstyr, kjørelengde osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet September 30, 2004 Share Skrevet September 30, 2004 Kjøpte min '92 325i Coupé for 88 000 kr.... VELDIG bra stand, men måtte skifte dynamoen (1100 + moms). Er ikke en '97-modell, men koster halvparten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 30, 2004 Share Skrevet September 30, 2004 '88k hørtes rimelig ut. Gått over 200k da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet September 30, 2004 Share Skrevet September 30, 2004 (endret) - Endret April 13, 2017 av Desloch Gammel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 30, 2004 Share Skrevet September 30, 2004 Prisene på 325 droppet vel i takt med at forsikringspremien økte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desloch Skrevet September 30, 2004 Share Skrevet September 30, 2004 Er faktisk bare en tusenlapp mellom 320 og 325 i forsikringspremie. I hvert fall i vesta med 75% bonus Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris Skrevet September 30, 2004 Forfatter Share Skrevet September 30, 2004 Gunnar: Altså, det sto 97mod i annonsen. Så viste det seg at det var en 96mod. En vanlig 96mod liksom. Da syns nå hvertfall jeg at bilen burde ned et hakk i pris.. Selger var jo ikke oppmerksom på det engang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå