Gå til innhold

Fartsbot Uten måling???

Ettertenning
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk bot idag og litt forvirret som eg var godtok eg forenklet forelegg men da eg spurte politiet etterpå sa di at dei ikkje hadde måling på meg men dei såg på speedometeret og da hadde eg hatt 100 i 80 sona påsto di men dette er vel ikkje lov? 2800 spenn er sure penger og når di ikkje har måling er det einda meir forbanna iriterande

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bot idag og litt forvirret som eg var godtok eg forenklet forelegg men da eg spurte politiet etterpå sa di at dei ikkje hadde måling på meg men dei såg på speedometeret og da hadde eg hatt 100 i 80 sona påsto di men dette er vel ikkje lov? 2800 spenn er sure penger og når di ikkje har måling er det einda meir forbanna iriterande

Vel når du har godtatt forelegget har du jo inrømmet å ha kjørt for fort. Så det er ikke noe du kan gjøre nå uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan måle deg på speedometer, men man må da huske å kreve dokumentasjon på at speedometeret i politibilen er kalibrert siste 3 måneder eller noe sånt. Det finnes en instruks på det, men har desverre mistet linken.

Er du ung og i BMW tar de vel ofte sjansen og er litt bråkjekk med deg og regner med at du ikke tør annet enn å vedta boten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bort til di senere på kvelden og spurte om eg kunne få se måleutstyret. (Viste at di ikkje hadde) Da blei dei sure og sa at dei brukte speedometeret. da sa eg At det er jo umuli for dere og anslå farten min når dere ligger ca 400-500 meter bak meg ogg hiver på blålys. og da blei di jo steik forbanna og sa at dei sto faen ikkje her og diskuterte strategiane sine med kem som helst men eg kunne få lov og diskutere med di i retten.

Jevla køddane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig du skulle aldri ha godtatt bota, i våres kjørte jeg oppover Gubrandsdalen på nattestid, lå ca i 150-160km/t da jeg kjørte forbi en politimann som var på veg på jobb (i egen bil) han lå seg på hjul sånn at jeg ble nødt til å stoppe, tenkte at dette blir spjellet. Ble ganske overasket da jeg bare fikke en kraftig i rettesettelse og hilsen om god tur vidre og hold deg til fartsgrensa. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig den beste stratgien de har for å håndtere sånne konfontasjoner der de vet at de har driti seg ut, de eier ikke respekt for sine medmennesker, de er konger. Hadde en tilsvarende disputt med en "konstbel" tidligere i sommer der jeg kom i klemme med en sånn luring som mente at jeg hadde trosset hans komandoer mens hele greia besto av en missforståelse fra min side, dette relulterte i at han fremsatte en del trussler om at han skulle ta fra meg førerkort samt at han brukte en del ubekvemsord som jeg ærligtalt ikke trodde seriøse tjenestmenn brukte. Jeg ble fly forbanna og dro ned på politikammeret spurte hvordan i allverden de forventer å bli behandlet med respekt nå de ikke eier respekt for andre enn seg selv. Dette resulterte forøvrig ikke i noe bedre forhold mellom meg og Politiet (har aldri hatt noe uoppgjort med politiet)hjeper lite med kampanjer der de ønsker å nå ut til folket for å forebygge kriminalitet når de sekundet senere står å snakker til deg som du er en skurk og en kjeltring, får jo folk i mot seg på den måten. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg diskuterte denne saken en gang med en kompis som var MC politi. De har aldri ( eller hadde aldri den gangen) noen video eller annet utstyr enn sitt eget speedometer og fartsmåler på sykkelen.

De har full anledning til å stoppe deg og gi deg bot. Hvis du nekter blir du anmeldt og kommer i rettsak. Der veier en politimann's ord tyngre enn ditt og du taper uansett.

I en bil sitter det vel gjerne 2 politi da har de et vitne som kan bekrefet målingen. Da trengs visst nok ikke andre bevis.

Jeg er ingen jurist og vil ikke bli arrestert på dette men det er slik jag har blitt forklart systemet.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv 2 fartsbøter nå. Når du konfronterer med politiet blir du jo totalt evneveik. Man vil jo lissom ikke si noe som drar deg enda mer ned i søla. Så jeg har akseptert begge bøtene i min karriere som bilfører.

Sistnevnte fartsbota ble jeg tatt inni en tunell hvor dem stod med laser.

Jeg måtte prøve meg på en frekkis og sa at jeg måtte gi litt xtra på i tunneller pga. klaustrofobi.

Jeg VILLE kommet unna med den om jeg hadde hatt lege-erklæring for dette. Men det har jeg jo ikke :P ettersom jeg ikke har noe slags for for klaus.

menmen, forsøket var bra synes nå jeg isåfall : :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle tilbakemeldinger men det er forjevli at du kan bli døtelagt for og ligge i 100 i 80 sona når du har 90 på ditt eget speedometer, dvs med den missvisingen som eg har på speedometeret hadde eg ikkje meir enn 85. menn menn er vel ikkje så mye annet og gjøre enn og betale.

Ka faen skal vi med sånne folk? Går jo faen ikkje an og diskutere med di en gang uten at dei skal fortelle deg kor jevli dumm i hovet du er og at dei er gud og ser ned på deg som berre er ein tosk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...