Hot Rod Skrevet Oktober 2, 2004 Share Skrevet Oktober 2, 2004 For endel år siden var Borbet A helt på høyden. Nå sees fortsatt disse felgene på en og annenhalvsliten, senket MB 190. BMW 3/5-serie osv. Selv om jeg driver med amcar og hotrod, likte jeg disse felgene fra første stund. Nå er de ikke er særlig moderne lengre, men man bryr seg lite om det når man jobber på en bil fra 1934. Hotrod prosjektet krabber seg sakte fremover og jeg har etterhvert begynt å kikke meg om etter felger. Jeg trodde det skulle bli en smal sak å grafse til seg brukte Borbet A felger, men det ser ikke så lett ut likevel. Egentlig hører jo denne tråden inn under "kjøp & salg" men jeg legger likevel ut en liten etterlysning her likevel Jeg bruker MB spindler foran og Jaguar aksel bak på hotrodden, derfor må jeg ha framfelger med boltmønster 5-112 og bakfelger med 5-120. Regner ikke med å treffe en som har 4 felger som dette. Er derfor innstilt på å kjøpe to og to fra to forskjellige selgere. Når det gjelder bredde, innpress og diameter er jeg åpen for forslag som det heter. Og det trenger heller ikke å være dekk på de. Noen som har etpar liggende? Eller kjenner noen som har etpar liggende? Kanskje litt for hardt brukt, slik at bare to eller tre er brukbare? NB! Er ikke så desperat at jeg betaler fantasipriser. De er ikke akkurat siste mote blant dere BMW gutta. Men hvis noen vil bli kvitt etpar Borbet A som passer mitt behov får de en fair pris for de. Kanskje noen har gode tips for hvor jeg bør lete? mob:90912967 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Oktober 2, 2004 Share Skrevet Oktober 2, 2004 Har fra tid til annen kommet over et par som har stått til salgs med boltmønster 4x100 (e-30). Har aldri kjøpt dem nettopp pgav. den høye prisen folk skal ha dem. Så selv om felgene har gått av moten så virker det ikke som prisen har det... - Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 3, 2004 Share Skrevet Oktober 3, 2004 Borbet A kan jo fortsatt kjøpes nye og... Tror kanskje de er noe mindre kantete nå: Size Offset *EUR 7,5J x 16H2 20, 35 173.00 9J x 16H2 15 207.00 * recommended retail price (inc. VAT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Oktober 5, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2004 Takker for innspill "fra andre siden av gjerdet" folkens! Har regnet litt og sjekket litt i mellomtiden. For det første skal jeg bruke MB spindler foran. Trodde derfor jeg måtte kjøpe framfelger med boltmønster 5-112, men det viser seg at disse er enkle å endre boltmønsteret på. De fleste hotrodder med akselkombinasjonen Jaguar bak og MB foran har derfor 5-120 på alle hjul (eller 5-120,65, som det EGENTLIG er, men det går helt ok med 5-120 felger og bolter med flytende kon.) Så her jeg også sett litt på dekk/felg størrelse. Det jeg ønsker å bruke er 6-7x16" framfelg og 10x17" bakfelg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 7, 2004 Share Skrevet Oktober 7, 2004 Kanskje du kan høre med "Håkon E." om han er interessert i å selge? Nr. 2 nedpå her: http://www.f2f.no/index.cfm/pageID/279 Mailen hans står på toppen av sida. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Oktober 7, 2004 Share Skrevet Oktober 7, 2004 Såg så fint på nett i går eller no' at GS bildeler eller OS bildeler (husker ikke hvem) selger disse ny enda... 8990 + moms for 7.5/9"X16" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 10, 2004 Share Skrevet Oktober 10, 2004 Brukte Borbet A til salgs her: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=553054 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå