kyrre Skrevet Oktober 2, 2004 Share Skrevet Oktober 2, 2004 Litt vrien kaldstart Sliter litt med å starte bilen (E30 318i) når den er kald og har stått mer en 10 timer. Den starter alltid, men jeg ser for meg at det kan bli litt vrient til vinteren når det blir kaldt. Tok ut pluggene og sjekket de, men har begrenset kunnskap om dette. De var tørre og relativt frie for sot og skit. Litt rødlige i fargen. Tok også opp fordeleren, og der ser det ut som om det var litt smeltet på kontaktpunktene inni lokket. Kan dette være problemet? har noen bilder på www.kyrre.com/temp/ så hvis noen som kan mer om dette enn meg kan ta en titt setter jeg stor pris på det. Var også en radiator-slange som lakk, så er også et bilde av den "flotte" biltema-slangen jeg fikk satt på idag... Kyrre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Oktober 2, 2004 Share Skrevet Oktober 2, 2004 Bildene var iallefall store nok Pluggene dine kan du trygt skifte, de så ut som om de har vert modne for utskifting en stund. Greide ikke å tyde helt bildene av fordeler lokket ditt, men tror ikke de koster all verden til den bilen. Er det sprekker eller hull i den må du bytte den uansett. Bytt også rotoren. Hvis det skal vise seg at det er dyrt, så kan du prøve å pusse bort irring ol som er på kontakt punktene på det gamle lokket ditt. - Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kyrre Skrevet Oktober 3, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2004 Pluggene skifter jeg til uken ja. Bare finne et sted som har NGK plugger som jeg har blitt anbefalt. Haynes anbefaler Champion, men der er vel hele boka Champion sponset, så er vel ikke så rart. fordelerlokket er ikke sprukket eller noe. Ser ikke så gammelt ut. Eneste som er er at det er deformasjon på kuntaktpunktene. Tror jeg har et ekstra fordelerlokk liggende i bilen, så kan jo bare prøve å bytte det, evt kjøpe meg en rotor sammen med pluggene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 3, 2004 Share Skrevet Oktober 3, 2004 Har gode erfaringer med kaldstartsegenskapene til Bosch Super 4. Men de er dyre (130,-/stk tror jeg), og effekten av de er rimelig omdiskutert. Kommer nok til å gå for NGK på femmeren. Vet at nærmeste Statoil-stasjon her har NGK. Kanskje de har hos deg og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kyrre Skrevet Oktober 3, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2004 Får ta en sjekk på Esso og Statoil i nærheten, evt stikke innom BMW imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå