Gå til innhold

Forsikringer

sn|per
 Share

Anbefalte innlegg

Reise og ulykke er jo greit å ha. Ihvertfall hvis du er 20, da dekkes du ikke av reiseforsikringen til foreldrene dine lenger.

Tror reiseforsikringen til Terra gjelder med en gang du er utav døra.

Prøver ikke å prakke på deg noe dyrt her, men 10% av 16000,- er 1600,-. Reiseforsikring + ulykke var billigere enn 1600,- for meg, altså får du to forsikringer ekstra uten å betale noe mer. Du får kanskje til og med noen kroner igjen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Reise og ulykke er jo greit å ha. Ihvertfall hvis du er 20, da dekkes du ikke av reiseforsikringen til foreldrene dine lenger.

Tror reiseforsikringen til Terra gjelder med en gang du er utav døra.

Prøver ikke å prakke på deg noe dyrt her, men 10% av 16000,- er 1600,-. Reiseforsikring + ulykke var billigere enn 1600,- for meg, altså får du to forsikringer ekstra uten å betale noe mer. Du får kanskje til og med noen kroner igjen... ;)

Hmm...får kanskje gjøre noe med det da :D

Takk for tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste mindre sparebanker har via Terra (pleier å være billige), og ellers kommer jeg på Aktiv 24.

Hadde en 86 mod 320i... Betalte 2798,- i året på den med 70% bonus i Sparebank 1......Tror nok mange litt mindre banker ol. har gode tilbud...

Leste i Naf motor en gang om en fyr på 18 med en Mazda 323 1,3l 85mod. Han betalte 33000,- i året på kjerra til vesta :stupid: (er vel uønsket som kunde da :( )

(er vel ikke lønnsomt heller kanskje :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta selskap nå når jeg kjøpte BMW'n. Hadde min gamle '92 Omega forsikret i Vesta. De skulle ha i overkant av 8000 kr for full kasko, 20.000 km og 75% bonus for den. Det ble derfor kun delkasko til ca 4000 kr på den kjerra. Jeg har aldri vært spesielt imponert over Vesta (jeg var tidligere Zurich-kunde, men de ble jo "kjøpt" opp av Vesta), derfor byttet jeg nå til Nordic Insurance. 523'n er nå forsikret slik: 20000km, 31 år, 75% bonus, egen garasje, alarm og 4000 egenandel, koster ca 8500 kr. Jeg er forøvrig bosatt i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4800 kr i forsikring hos Gjensidige nå. Da er bilen min (E36 320i) forsikret slik: 16000 km, 60% bonus, full kasko, ingen garasje, alarm, startsperre og 12000 i egenandel (er medlem i NAF som i praksis gir en egenandel på 8000).

Kan legge til at jeg er 27 år og bor i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytta selskap nå når jeg kjøpte BMW'n. Hadde min gamle '92 Omega forsikret i Vesta. De skulle ha i overkant av 8000 kr for full kasko, 20.000 km og 75% bonus for den. Det ble derfor kun delkasko til ca 4000 kr på den kjerra. Jeg har aldri vært spesielt imponert over Vesta (jeg var tidligere Zurich-kunde, men de ble jo "kjøpt" opp av Vesta), derfor byttet jeg nå til Nordic Insurance. 523'n er nå forsikret slik: 20000km, 31 år, 75% bonus, egen garasje, alarm og 4000 egenandel, koster ca 8500 kr. Jeg er forøvrig bosatt i Oslo.

Jeg har 528ia vare med 20 000km og 75% bonus. Betaler kr 6069,- i vital skade forsikring. Etter min erfaring er Vital rimlige på full kasko forsikringer, men dyrere på delkasko og ansvar.

Da jeg hadde 320i e36 betalte jeg kr 5300,- med full kasko og 20 000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...