Hügel Posted October 12, 2004 Share Posted October 12, 2004 Jeg selger 4 stk. vinterhjul på 5-eika 15" alufelg. Felgene er kun 1 år gamle og er strøkne. Dim. 6,5 x 15 Disse passer på BMW 5er-serie. De har vært montert på en E39. Dekkene er piggfrie og i dim. 185/65 x 15 2 av dem er masse mønster igjen (7-8mm), mens de 2 siste er halvslitte (5-6 mm igjen). Bilder her: http://home.online.no/~ar.aase/index.cf ... &pExPic=0; http://home.online.no/~ar.aase/index.cf ... &pExPic=0; Pris: 3000,- oljedollar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted October 12, 2004 Share Posted October 12, 2004 Hvor i verden befinner de seg? Burde vel gå greit å skaffe senterringer til de for å få de på E34? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hügel Posted October 12, 2004 Author Share Posted October 12, 2004 De befinner seg i Lunde i Telemark. Jeg jobber i Skien så de kan ses der hvis det er interesse for det. Bor ikke du i Vestfold? Er ikke langt fra Vestfold til Skien....... Ta kontakt så finner vi sikkert en løsning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted October 12, 2004 Share Posted October 12, 2004 Stemmer det. Er vel 7-8 mil til Skien fra Horten, så det går bra. Men jeg skulle fått bort en bil før jeg handler noe mer. Hva slags type dekk er det, og er de også bare 1 år? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hügel Posted October 13, 2004 Author Share Posted October 13, 2004 Er litt usikker på om dekkene er bare et år. Kan sjekke det når jeg kommer hjem. Husker ikke helt hvilket fabrikat dekkene er heller..... Mere info kommer i kveld! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hügel Posted October 13, 2004 Author Share Posted October 13, 2004 Nå er jeg hjemme igjen og har vært en tur i garasjen og sjekket litt. 2 av dekkene er Sava Eskimo. De er prod. uke 27 i 2003 1 dekk er et Michelin Maxi Ice. Det er prod. uke 43 2000 1 dekk er et Pirelli Ice Plus. Det er prod. uke 35 1999 Dette er alt jeg vet om dekkene, men de er ikke regummierte, skeivslitte eller bærer preg av andre skader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted October 13, 2004 Share Posted October 13, 2004 Tre forskjellige dekktyper på fire felger? Er ikke det ulovlig? Husker du hvilke det er som er slitt og ikke? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hügel Posted October 13, 2004 Author Share Posted October 13, 2004 Tre forskjellige dekktyper på fire felger? Er ikke det ulovlig? Husker du hvilke det er som er slitt og ikke? Er vel ikke ulovlig det så lenge det er samme dimensjon og dekktype. Dekkene skal ha like egenskaper, mener jeg det heter. De nyeste (like) dekkene er de som er minst slitte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
manta-a Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Det heter seg på biltilsynet att det skal være likt dekk på lik aksel.Altså like dekk foran og like på bakasel.Kan ikke ha to forskjellige dekk på feks bakaksel........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Stemmer. Men spørsmålet er egentlig om de mener samme fabrikat, eller om de mener samme kategori... altså piggfritt, pigger, sommer, helårs... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Remy Sandvik Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Du kan ha to forskjeldige merker på samme aksel, men da skal de stortsett ha likt mønster! Link to comment Share on other sites More sharing options...
manta-a Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Er nok samme merke og mønster de tenker på da...Hvis ikke skulle jeg ha kjørt med fire ulike dekk på bila=)Og grisekjørt og slitt dekk dagen lang=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hügel Posted October 14, 2004 Author Share Posted October 14, 2004 Her er et utdrag fra kjøretøyforskriftene: 2.6 Hjul på samme aksel skal ha dekk med tilnærmet samme egenskaper. Men er det ingen som har bruk for bra vinterdekk her, da?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Jo, jeg har veldig bruk for både felger og dekk. Har ikke vintersett i det hele tatt. Men jeg har ikke råd før jeg får solgt Chrysleren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hügel Posted October 24, 2004 Author Share Posted October 24, 2004 Er fortsatt til salgs....... Bare felgene kostet 3000,- kr. da de var nye i fjor...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts