Cervin Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Jeg registrerte meg nettopp, og lurer litt på et par ting. Nr 1. Når jeg drar bilen opp i stor fart, har jeg opplevd å miste luftinntakene til bremsene. Kjøpte nettopp nye, så det skal nok gå bra, men er dette vanelig? Jeg har ikek bytta fangeren på den, så såvidt jeg vet er den helt original 318 -93. Nr 2. Hvor lavt senkesett kan jeg sette på bilen uten å måtte miste halvparten av veigrepet. Nå har jeg et slitt senkesett som jeg ikke husker målene på, men med dette er under 50 av dekket nede i bakken. Så dette er selvsagt et problem når jeg kjører på stålfelger og det regner og jeg må bremse ned for noe. Nr 3. Jeg kan kjøpe et sett med fleger. BMW, 265*18, men di er bøyde og oppripa. Jeg kan få dem til 3000 kr for alle 4, men di må da rettes opp, noe som kommer på 600kr felgen, og så må ripene fikses, dette vet jeg ikke hvor mye koster. Vil dette være et godt kjøp? Nr 4. Jeg lurer på hvor mange hest jeg får ut av den om jeg chipper den? Det er en 318i/4 93mod. Har effektpotte som visstnok skal gi 9% mere effekt, og mortoeren er gått litt over 200 000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 1) Aldri hørt om, hva med å skru sammen bilen? 2) Øøøh, dekka skal vel helst stå i bakken selv om bilen er senket.. 3) 265*18? Hva mener du med det? Om det er et godt kjøp kommer vel ann på nyprisen. Kostet de 100.000 nye er det jo en grei pris, forutsatt at de kan fikses 4) Ingenting. 9% på effektpotta er nok også å ta i litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iSmannen Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 1. Her mangler det nok noen plastikkdeksler under bilen. Det skal ikke være mulig å miste disse av bilen om all plastikken er der. 2. 20cm går vel an å senke. Nøkkelordene her er vel K-Macs justernbare camberplater ofran og bak, samt full hjulstillingskontroll. Hjulbredden er jo også relevant 3. Skal du ha de på en E36?? Da er det bare til å kjøpe inn Infinity 2-styling. De får du IKKE på vanlige skjermer uten alvorlige modifikasjoner. 4. Chip+kam+filter+grenrør+full eksos og fjerning av kat burde vel gi 140-150 avhengig av kvaliteten på komponenter. Regn med rundt 50K for en bra jobb. Evt. smell på en propell. Mosselman sitt sett koster vel rundt det samme. Eller gå for den billige ruten og få tak i en 325-motor og bygg om. ELLER kjøp deg en bil med større motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 3. Skal du ha de på en E36?? Da er det bare til å kjøpe inn Infinity 2-styling. De får du IKKE på vanlige skjermer uten alvorlige modifikasjoner. Alpina får plass til 265 bak i 17" på E36. Tror ikke Alpina valser hjulbuene? Med riktig profil og innpress vil nok 18" med denne dimensjonen gå "greit" vil jeg tro. Dette er selvfølgelig bak, foran kan det nok bli litt drøyt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iSmannen Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 3. Skal du ha de på en E36?? Da er det bare til å kjøpe inn Infinity 2-styling. De får du IKKE på vanlige skjermer uten alvorlige modifikasjoner. Alpina får plass til 265 bak i 17" på E36. Tror ikke Alpina valser hjulbuene? Med riktig profil og innpress vil nok 18" med denne dimensjonen gå "greit" vil jeg tro. Dette er selvfølgelig bak, foran kan det nok bli litt drøyt Nå er vel ikke akkurat Alpina-bilene nevneverdig senket da. Maks 25mm, og kisen her skal senke max med 18x265 uten mods på skjermene? Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Hmm, hvorfor vil noen kjøre med 18" og 265-dekk på en e36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iSmannen Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Hmm, hvorfor vil noen kjøre med 18" og 265-dekk på en e36? Skjønner jo hvor trimmingen kommer inn i bildet. Trenger noen hester for å dra de dorullene der. Merker enorm forskjell på min fra 205/16 til 225/18. Neste sommer blir det 17-tommere for å beholde litt komfort kombinert med lettere hjul. De fleste jeg kjenner med E36 som har hatt 265 som bakdekk bytter til mindre ganske rask. 245 er mer fornuftig om man MÅ ha fetere bakdekk. 318 har vel ikke behov for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Jeg kommer nok til å bytte ut mine 235/40/17 og. 205 eller max 215 på meg tenker jeg. .. Men så er jeg litt irritert over at jeg nok snart må punge ut for en ny tannstang (6-7k bare delen..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Jeg kjørte med 255/40-17 bak på min E36 Compact og eneste fordelen med det var at bilen ble mye sprekere hver Høst når jeg skiftet til vinterhjul. Og så så det jo bra ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 .. Men så er jeg litt irritert over at jeg nok snart må punge ut for en ny tannstang (6-7k bare delen..) NOK 5 483,76 hos autospar.no, men de er til BMV da.. Og jeg tror ikke du skal være så overbevist om at man får null effektøkning av tingene på #4, hagenisse. Vet folk som har bremsa 30hk opp før og etter chip på sugebiler med under 200 gamp - på samme rulle. At økningen er så stor tviler jeg på, men noe økning er det nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Er vel uten mva den prisen Gunnar? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Hvilken del av Alle priser er inkl. mva er det du ikke skjønner? Det står altså nede i venstre hjørne, så: Sum eks. mva: NOK 4 422,39 Sum inkl. mva: NOK 5 483,76 Men det kan vel være lurt å høre med de om den faktisk passer 318is. Vet ikke om det er forskjeller på modellene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Det var den siste delen, den "inkl. mva". Hva betyr "inkl"? Finner det ikke i ordboka. Men seriøst, må høre hva BMW skal ha... gs tar jo 5990,- UTEN mva. Ser ut som de er like, untatt m3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iSmannen Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Men seriøst, må høre hva BMW skal ha... gs tar jo 5990,- UTEN mva. Ser ut som de er like, untatt m3. M3 3.2 bruker samme også sammen med M Coupe og Roadster 3.2. Det er bare M3 3.0 som har sin egen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Oktober 13, 2004 Share Skrevet Oktober 13, 2004 Kult. Hvis jeg kjøper ny skal jeg skrive i annonsen når jeg selger bilen "m3 3.2 -tannstang" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå