Gå til innhold

Et par spørsmål

Cervin
 Share

Anbefalte innlegg

Anngående spm. 1:

På undersida mangler det ikke noe, men di detter ut "mot midten", der det er åpning rett ned.. Kom en liten dump, og vips, krrrrts, ingen luftinntak til bremsene. OG da ser det ut til at di løsna og datt inn mot midten. Den på høyre side ble forsåvidt hengede fast under bilen til jeg fikk stoppa og er nå helt ødelagt. Bestilte en ny til hver side.

Anngående spm.2: Jeg er ikke sikker på åssen hjul jeg skal hive på den til våren, men tror ikke jeg kommer igjennnom med knukkene fjærer, og dårlige dempere foran.. Det er vell derfor den er så ekstremt lav som den nå er.. Bykjøring er ikke noe gøy, og en umulighet med folk i baksetet. Så dette skal jo fikses, vil ha den lav, men ikke så lav at det blir noe stort problem, og ikke sånn at det blir stor dyrere enn 10k inklusive arbeid og 4hjuls skjekk.

Anngående spm. 3: Grunne til at jeg så på disse felgene er at di kosta visstnok 10k stykken, og jeg kan få den om 3k settet. Men tror ikke jeg gidder dette, hvis det bare blir masse problemer som dere sier.. Da får jeg speide litt rundt og kansje ta turen til evje dekksenter.

Anngående spm 4. Fikk bare høre av en på mekkonomen at denne potta hvisstnok skulle gi en effektøkning på 9%, dette tør jeg ikke garantere, Den sto på bilen da jeg kjøpte den, sammen med det døde senkesettet.

Men om man cippper, og går over på 98 blyfri. Hvor mye kan en regne med å få ut? Er jo bare en rekke 4'er.. Og å skifte til en 325 motor, da må jeg vell ut med både flesk og kaniner for å få skifta gir, og drivakslinger og diverse andreting jeg ikke vet navnet på, og kansje motorrommet er forskjellig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder luftekanalene, må du passe på å sette de godt fast. Altså treffe hakkene/sporene. Jeg slet litt med det, og de løsnet ganske fort.

Når det gjelder senkesett, får du f.eks. FK fjærer og dempere til rundt 6000. Jeg ville senket den enten 60/40 eller 50/30.

Er en del som er fornøyd med H&R fjærer og Bilstein Sprint? dempere vet jeg. Blir vel noen lapper mer tror jeg, men tror du skal komme under 10000,-.

Chip = "waste of money" på denne motoren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...