Gå til innhold

Enda mere stereo (E46)


 Share

Anbefalte innlegg

Mitt første innlegg, gratulere meg. Har fulgt med på siden en stund. Mye bra her, virker til å være en fin gjeng med bra peil. All ros til de som holder siden i gang, må da være en helvetes jobb.

Ser at stereo er diskutert en del, men diskusjonene passer ikke helt mitt oppsett, tror jeg. Håper noen kan hjelpe:

Har 2002mod 320Ci med original Harman Kardon stereo, cd-skifter og tv/navi. Lyden er grei nok den, men trenger mer bass. Er ikke aktuelt å skifte spiller, blir vel dumt med skjerm og alt foran. Høyttalere er det vel heller ikke vits i å skifte siden de er sånn noenlunde bra. Kanskje skifte bak for mer bass? Eller, om det finnes noen enkel måte å koble til sub? Hva med forsterker? Ser at det sitter en "klump" under hatthylla, men regner med at denne har nok å jobbe med. Er rett og slett usikker på hvordan jeg skal få mer bass ut av H/K anlegget uten å ødelegge..

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller enkleste er nok aktiv subwoofer med høynivåinngang. Da får du en ferdig kasse med forsterker innebygget. Den kobles til strøm og signalkablene til høyttalerne bak. Hvis spilleren din har linje/sub-utgang er det naturligvis en bedre vei å gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. :D

Må sikkert legge opp strøm fra batteriet samme hva jeg gjør da. Det med batteriet bak er, ikke bare vektfordelingsmessig, men også bilstereo-taktisk genialt, i alle fall om man ikke er noe kabelstrekkerfantast!

Linje/sub utgang er jeg neimen ikke sikker på. Litt redd for at jeg da må legge signalkabel frammefra og bakover. Høres ikke ut som noe jobb for meg. Får sjekke litt mer. Linjeutgang bak hadde vært perfekt, men finner ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...