Gå til innhold

Hvilket senkesett og hvor mye på E36?

Jonte
 Share

Anbefalte innlegg

Hvilket senkesett? Hvor mye kan jeg senke?

Planlegger M-styling + GT leppe forran.. 10x18 hjul med 225/35/18.. og 60/40 senk.. Er det noe poeng å senke mere? Må nok valse litt ja.. Men, det må jo til :)

Hvilket senkesett? Har tenkt på FK, det er ikke det dyreste, men jeg har ikke hørt noe negativt om det, noen som har noe å si om dem? FK Automotive 60/40 med dempere koster 4000kr ca, justerbart fra de koster 9000kr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket senkesett? Hvor mye kan jeg senke?

Planlegger M-styling + GT leppe forran.. 10x18 hjul med 225/35/18.. og 60/40 senk.. Er det noe poeng å senke mere? Må nok valse litt ja.. Men, det må jo til :)

Hvilket senkesett? Har tenkt på FK, det er ikke det dyreste, men jeg har ikke hørt noe negativt om det, noen som har noe å si om dem? FK Automotive 60/40 med dempere koster 4000kr ca, justerbart fra de koster 9000kr..

Tror nok du kan få litt problemer med GT leppa hvis du senker 60mm. Min er nå senket 50 mm forran og det går sånn akkurat over fartshumper,dårlig vei o.l. Må vell nevne at jeg har 225/40-18" da...

Har selv ingen erfaring med FK sine senkesett men har hørt fra flere at FK er bra... Jeg ville nok godt for et justerbart senkesett hvis jeg var deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags senkesett har du på din, P.I.B?

Nå har jeg Apex. Til sommeren blir det et justerbart KW sett. Automote skaffer disse billig. ca.7000,- for et komplett sett.

7000?? For et KW Justerbart? I høyde og trykk? Jeg er med!

Det hørtes rimelig ut, ja. KW skal jo være kvalitet. BMW kjører med KW coilovers på E46ene i ETCC...

Vurderer AP til E34en til våren, men det er ikke justerbart.

KW sitt er vel ikke høydejusterbart, eller hvordan funker det?

Coilovers er justerbare i høyde uansett, men de billigste utgavene er bare justerbare i høyde, så finnes det dyrere utgaver som er justerbare i stivhet, og i rebound..

Du tenker nok på Koni, som har stivhetsregulerende vanlige støtdempere.. Dette er da ikke Coilovers..

Justere så langt ned som det er mulig å få det da :) Det sier seg jo selv.. 10x18 funker nok flott :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7000 er billig ja men jeg for det så billig for at det går igjennom kjentfolk og litt byttearbeid. Tror han bruker å ta 13-14 k for et sett ellers. Må vell nevnes at han kjøper endel slike sett i løpet av året. Nå har han bestilt nye 15 sett til E36.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coilovers er justerbare i høyde uansett, men de billigste utgavene er bare justerbare i høyde, så finnes det dyrere utgaver som er justerbare i stivhet, og i rebound..

Du tenker nok på Koni, som har stivhetsregulerende vanlige støtdempere.. Dette er da ikke Coilovers..

Jeg er klar over at koni ikke er coilovers, men er KW-settet P.I.B snakker om det da? Trodde det også kun var stivhetsjustering på demperne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7000 er billig ja men jeg for det så billig for at det går igjennom kjentfolk og litt byttearbeid. Tror han bruker å ta 13-14 k for et sett ellers. Må vell nevnes at han kjøper endel slike sett i løpet av året. Nå har han bestilt nye 15 sett til E36.

Da er det vel kun pris til E36en din da. Kanskje det går an å få ordna et gruppekjøp fra ham hvis flere her inne er interesserte? Da burde han vel kunne ordne oss ganske bra pris?

Eventuelt kan vi satse på å bestille sammen rett fra Tyskland eller kanskje noe i Danmark. hagenisse og jeg har snakka litt om å kjøre en tur ned til Danmark for å shoppe litt. Blir nok ikke før til våren for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel kun pris til E36en din da. Kanskje det går an å få ordna et gruppekjøp fra ham hvis flere her inne er interesserte? Da burde han vel kunne ordne oss ganske bra pris?

Eventuelt kan vi satse på å bestille sammen rett fra Tyskland eller kanskje noe i Danmark. hagenisse og jeg har snakka litt om å kjøre en tur ned til Danmark for å shoppe litt. Blir nok ikke før til våren for min del.

Høres ut som en god ide Gunnar... Skal sjekke litt jeg også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...