Gunnar Skrevet Oktober 25, 2004 Share Skrevet Oktober 25, 2004 Er like spennende å sette seg i bilen hver dag. Alltid noe nytt som ikke funker. I dag var det innevifta. Koselig når det høljeregner og dugger som f... Virker som den blåser bittelitt på frontvinduet, men det endrer seg ikke fra trinn 1 til 4. Er så svakt at man ikke hører at den blåser. Det kommer luft inn om jeg åpner uteluftskanalene, men regner med det er fordi man er i fart... Kikka over sikringsboksen og kunne ikke se noen åpenbare brudd noe sted, og ikke skjønner jeg tysk, så jeg vet ikke hvilken sikring det er. Noen som vet hva jeg skal se etter, eller hvilket sikringsnummer det er? Hva kan være galt? Selve vribryteren? Forøvrig verdt å nevne at det er *veldig* fuktig ute i dag. Det har hølja ned hele dagen, og det flyter overalt. Bilen var tungstarta i dag gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mooncab Skrevet Oktober 25, 2004 Share Skrevet Oktober 25, 2004 Merkelig med disse Bmw'ene, alltid noe som ikke er helt i lodd! Hadde samme problem med min E-34, heldigvis var det bare dårlig kontankt bak på bryteren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 25, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2004 Merkelig med disse Bmw'ene, alltid noe som ikke er helt i lodd! Ja, desverre! Hadde samme problem med min E-34, heldigvis var det bare dårlig kontankt bak på bryteren! Skal sjekke det! Har jo hatt ute hele dashbordet og alt, kan være vi ikke festa kontaktene skikkelig (selv om det har fungert etterpå). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet Oktober 25, 2004 Share Skrevet Oktober 25, 2004 Vel... På e30'en jeg har fått meg funker vifta kun på 1 og 4(1-2-3 gir like lite luft) mens når jeg har kjørt en stund funker alle 4... Er ikke lett vettu:P noen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet Oktober 26, 2004 Share Skrevet Oktober 26, 2004 Før bilen min (dashbordet) mitt stod i fyr og flammer, så fungerte vifta mi bare på 1 og 4 hehe. Noen som forresten har vært borti at motoren blir nokså fort normal-varm, men varmlufta tar laaang tid? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet Oktober 26, 2004 Share Skrevet Oktober 26, 2004 Må ikke si sånn... blir redd da:P vel... Delkaskoen går vel på brann så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mooncab Skrevet Oktober 26, 2004 Share Skrevet Oktober 26, 2004 Dekker brann og tjuveri! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 26, 2004 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2004 Var ute i bilen igjen nå, starta/kjørte den ikke, men nå blåser vifta som bare juling i trinn 3 og 4, men virker helt død i 1 og 2... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øyvind bp Skrevet Desember 2, 2004 Share Skrevet Desember 2, 2004 Det er motstanderen din som er gåen. jeg hadde samme problem forrige uke. du må ta ut hanskerommet og panelet mot midtkonsollen på passasjersiden. Inn under der ser du en hvit eller blå plast dings som du kan trekke ut og kople fra ledningen. Det er trangt og keitete og komme til men alt er koblet med klips. Det kostet ca 400 for ny. Er like spennende å sette seg i bilen hver dag. Alltid noe nytt som ikke funker. I dag var det innevifta. Koselig når det høljeregner og dugger som f... Virker som den blåser bittelitt på frontvinduet, men det endrer seg ikke fra trinn 1 til 4. Er så svakt at man ikke hører at den blåser. Det kommer luft inn om jeg åpner uteluftskanalene, men regner med det er fordi man er i fart... Kikka over sikringsboksen og kunne ikke se noen åpenbare brudd noe sted, og ikke skjønner jeg tysk, så jeg vet ikke hvilken sikring det er. Noen som vet hva jeg skal se etter, eller hvilket sikringsnummer det er? Hva kan være galt? Selve vribryteren? Forøvrig verdt å nevne at det er *veldig* fuktig ute i dag. Det har hølja ned hele dagen, og det flyter overalt. Bilen var tungstarta i dag gitt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 2, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2004 Takker så mye! Perfekt timing på deg, for jeg skal til med juleskruingen (hjem til gode og varme garasjer med verktøy) om litt over en uke, så nå planlegger jeg innkjøp av alt som må byttes for det neste halvåret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E39-523 Skrevet Desember 2, 2004 Share Skrevet Desember 2, 2004 Jeg var borti et lignende problem med vifta på min gamle Omega. Der var det rett og slett kontakten bak som hadde frosset....Så snart bilen ble litt varm (og det tok tid!) startet vifta skikkelig, og gikk som den skulle på alle trinn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Desember 4, 2004 Share Skrevet Desember 4, 2004 Er like spennende å sette seg i bilen hver dag. Alltid noe nytt som ikke funker. Du er ikke alene om det.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 4, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 4, 2004 Hehe. Har faktisk ikke vært noe nytt på lenge nå. Manglende trinn 1 og 2 varmeapparatet og klunkelyd høyre side foran i dumper er liksom det som er. Får nok ordnings på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 5, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2004 Øyvind, Er det denne? Ser at det står den er til Behr-vifte. Finnes kanskje flere utgaver, så jeg må kanskje ta det opp og sjekke hva jeg har først... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 5, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2004 Steike! Kan se ut for at viftetypen henger sammen med varmeapparatregistertypen. Og jeg har Siemens varmeapparatregister, så det betyr at jeg sannsynligvis har Siemens-vifte, og motstanden til Siemens-vifte på E34 fra '88 til '93 koster 1500,-! Litt av en pris for en motstand? De til Behr, Valeo og Siemens fra '94 koster rundt 200,-. Dette er i følge GS Bildeler sin katalog. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå