Gå til innhold

E34 med defekt vifte


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

Er like spennende å sette seg i bilen hver dag. Alltid noe nytt som ikke funker. :?

I dag var det innevifta. Koselig når det høljeregner og dugger som f... :roll: Virker som den blåser bittelitt på frontvinduet, men det endrer seg ikke fra trinn 1 til 4. Er så svakt at man ikke hører at den blåser. Det kommer luft inn om jeg åpner uteluftskanalene, men regner med det er fordi man er i fart...

Kikka over sikringsboksen og kunne ikke se noen åpenbare brudd noe sted, og ikke skjønner jeg tysk, så jeg vet ikke hvilken sikring det er. Noen som vet hva jeg skal se etter, eller hvilket sikringsnummer det er?

Hva kan være galt? Selve vribryteren?

Forøvrig verdt å nevne at det er *veldig* fuktig ute i dag. Det har hølja ned hele dagen, og det flyter overalt. Bilen var tungstarta i dag gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Merkelig med disse Bmw'ene, alltid noe som ikke er helt i lodd!

Ja, desverre! :roll:

Hadde samme problem med min E-34, heldigvis var det bare dårlig kontankt bak på bryteren!

Skal sjekke det! Har jo hatt ute hele dashbordet og alt, kan være vi ikke festa kontaktene skikkelig (selv om det har fungert etterpå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det er motstanderen din som er gåen. jeg hadde samme problem forrige uke. du må ta ut hanskerommet og panelet mot midtkonsollen på passasjersiden. Inn under der ser du en hvit eller blå plast dings som du kan trekke ut og kople fra ledningen. Det er trangt og keitete og komme til men alt er koblet med klips. Det kostet ca 400 for ny.

Er like spennende å sette seg i bilen hver dag. Alltid noe nytt som ikke funker. :?

I dag var det innevifta. Koselig når det høljeregner og dugger som f... :roll: Virker som den blåser bittelitt på frontvinduet, men det endrer seg ikke fra trinn 1 til 4. Er så svakt at man ikke hører at den blåser. Det kommer luft inn om jeg åpner uteluftskanalene, men regner med det er fordi man er i fart...

Kikka over sikringsboksen og kunne ikke se noen åpenbare brudd noe sted, og ikke skjønner jeg tysk, så jeg vet ikke hvilken sikring det er. Noen som vet hva jeg skal se etter, eller hvilket sikringsnummer det er?

Hva kan være galt? Selve vribryteren?

Forøvrig verdt å nevne at det er *veldig* fuktig ute i dag. Det har hølja ned hele dagen, og det flyter overalt. Bilen var tungstarta i dag gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steike!

Kan se ut for at viftetypen henger sammen med varmeapparatregistertypen. Og jeg har Siemens varmeapparatregister, så det betyr at jeg sannsynligvis har Siemens-vifte, og motstanden til Siemens-vifte på E34 fra '88 til '93 koster 1500,-! Litt av en pris for en motstand? De til Behr, Valeo og Siemens fra '94 koster rundt 200,-. Dette er i følge GS Bildeler sin katalog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...