Gå til innhold

E34 med defekt vifte


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker Bjørn!

Så spesielt interessant ut den siste der.

Gleder meg som en unge til å komme hjem og få begynt litt på bilen igjen nå. Har eksamen as we speak, og begynner å bli litt lei. Levering i morgen kl. 15:00. - Siste for i år! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du har misforstått litt viss du tror att BMW ikke tåler høy km,ser du på gjennomsnittsalderen på bilparken så er del vel bare Mercedes/Volvo som kommer noe særlig høyere opp.Min gamle E32 hadde gått ca.250"km da jeg solgte den og den hadde mange år ennå igjen,passer en på vedlikeholdet og ikke slurver så holder BMWèr mange,mange år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordner seg nok det. Vifta er ikke akkurat noe jeg bekymrer meg over. :)

Bilen nærmer seg vel 190k. Tror ikke det er noen problembil akkurat, det jeg har hatt har stort sett vært tingene som var da jeg kjøpte den. Var allerede da klar over at det ville kreve litt tid og penger å få den i topp stand. Er uansett storfornøyd så langt, billigste bilen jeg har hatt, men den er jammen ikke noe dårligere å kjøre enn de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er den som ser slik ut. Jeg hadde valeo varmeapparat på min 88mod e34 525ia. betalte 400 for den. Men den som stod i fra før var brun og hadde ingen kode(merking) og han på BMW hadde aldri sett den typen før. Kanskje finnes det noen piratmotstandere. Jeg balet noe forferdelig med å finne ut hva som feilet viften og hvor motstanderen satt, men når jeg fant ut det var det enkelt å bytte. På noen biler sitter den til venstre for midtkonsollen, på min satt den på høyresiden. Jeg tror forresten at du ikke trenger å ta ut hanskerommet.

Øyvind, Er det denne?

image_3786_small.jpg

Ser at det står den er til Behr-vifte. Finnes kanskje flere utgaver, så jeg må kanskje ta det opp og sjekke hva jeg har først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

Jeg har E36 og har et liknende problem; hos meg blåser viften forholdsvis normalt (med tanke på støynivået) fra 1 til 4, men det siver lite eller ingen ting luft ut på 1 og 2, og på 3 og 4 siver det ut som om den skulle stått på 1 og 2.. M.a.o tar det laang tid å få varmet opp bilen på vinteren, og den blir aldri skikkelig varm bakerst i kupèen..

Jeg har tidligere skiftet motstanderen uten at dette hjalp..

Noen som har erfaringer med dette eller kan tenke seg hva problemet kan skyldes?

Mvh

xoxo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vist det er behr eller simens du har. Da ser de slik ut. Har du valeo som jeg er plasten litt mere oval, eller har runde hjørner, og er hvit om jeg ikke husker feil.

Øyvind, Er det denne?

image_3786_small.jpg

Ser at det står den er til Behr-vifte. Finnes kanskje flere utgaver, så jeg må kanskje ta det opp og sjekke hva jeg har først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den, eller en som ligner veldig. Kommer an på merket på vifteanlegget ditt. Men det går ikke an å blande.

Øyvind, Er det denne?

image_3786_small.jpg

Ser at det står den er til Behr-vifte. Finnes kanskje flere utgaver, så jeg må kanskje ta det opp og sjekke hva jeg har først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du klima Gunnar?

Jeg skiftet dette "sverdet" på min tidligere E32,vifta mi gikk da kun i pos.4(full gass)

Etter jeg skiftet sverdet var alt bare velstand.Men det finnes 3 produsenter av dette sverdet så det er viktigt å se på det gamle før man bestiller nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...