Gå til innhold

4 hovedlys forran


Hhenrik
 Share

Anbefalte innlegg

Så noen bilder av en E30 der det hadde blitt koblet slik at alle fire lyktene fremme lyste med vanlig kjørelys. Var veldig stilig, og tenkte å gjøre dette selv. Det jeg lurer på er, om det er mulig å få pærer montert i lyktene som har både fjernlys og vanlig kjørelys(passer slike pærer i org. lyktene?)? Og om noen har noen tips om hvordan jeg isåfall kan koble det slik at jeg kan skru på fjernlys på vanlig måte, men enda at det er kjørelys i dem til vanlig?

hmmm.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må koble lyktene med rele med sikring som tar styrestrøm i fra de nåværende lyktene slik at det blir koplet forsvarlig. Du må være forberedt på bøter og eventuelt prikker for feil lysbruk og måtte koble vekk dette annethvert år til pkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hvordan skal nå myndighetene vite hva som er orginalt på bmw? står jo ikke noen plass i vognkort eller på nettet om at biler med 4 lykter er ulovlig...! å hvis alt kommer ned til d, så kobler jeg opp en liten knapp som skrur av 2 av lysene når jeg blir halt inn av lovens lange arm hehe. Men får se hva det blir til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hvordan skal nå myndighetene vite hva som er orginalt på bmw? står jo ikke noen plass i vognkort eller på nettet om at biler med 4 lykter er ulovlig...!

Det står i vegtrafikkloven. Enkelt og greit.

$28-4, 2. Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt eller gult nærlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jajajaja, må ikke du være så nøyaktig da :P

Kan jo alltids koble opp en knapp som slår dem av da, det er jo akkuratt som neonlys under bilen osv. også. Er ulovlig, men det er et fåtall som blir tatt for det.

Men får se hva jeg gjør, har en del bøter nå så tror jeg skal holde meg på rett side av loven for en tid, hvertfall til de er nedbetalt hehehe.

Takk uansett for info :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett biler med selve hovedlysa tent. pluss at de har flyttet parklysa inn i langlysa på E30.. Hvis du skjønner... Ser ganske kult ut dette også... Eller du setter park lysa inn i langlyshuset og bruker grøft lysa i tillegg... Da får du litt E36 look på lysa :wink: (må vel borre litt og +++ får å få det til)

Syns også denne løsningen fungerer fint( gamle min da :) ):

http://www.bmwguiden.no/modules.php?set ... _photo.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...