Peoplez Skrevet November 5, 2004 Share Skrevet November 5, 2004 Opplevde noe arti her i går kveld: Jeg og en kompis kappkjørte på ei strekke på en 600m. Jeg har en 95.mod 318ti editon med ca 143hk++ og han har en 320i 92.mod.. jeg blåste godt ifra den på 0-120 ca. ??? har ikke 320i større motor liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 5, 2004 Share Skrevet November 5, 2004 Kan ha litt med at din bil er nyere og mindre slitt motor. Pluss at 6-erene er litt trege i starten opp til en rundt 80km/t (hvertfall min erfaring) i forhold til 4 syl motorer, men etter det kommer de som et olja lyn Men det kan jo være mange faktorer som spiller inn da... Dekk, rullemotstand, feste mot bakken, trim/ikke trim osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet November 5, 2004 Share Skrevet November 5, 2004 Mente 320i 92. mod lå på rundt 150 hk jeg da... og hvis du da har nyere bil, med nokså lik motorytelse, så vil den nyeste bilen ha bedre aks, og respons, men ikke bedre toppfart nødvendigvis. åså spørs det jo om han kameraten din kan gire skikkelig. Har litt å si det der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Er så mye som slår inn på slike ting. En liten tjuvstart kan slå mye ut... Men uansett skal jo bilene deres være rimelig jevne originalt. Hans med 0-100 på 9.8 og din på 9.9.. og kanskje din er chippa mens hans ikke er, eller at du er bedre til å kjøre, eller at han ikke dro helt til sperra, osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Mens 320'n har litt ekstra hester er det ikke noen betydelig forskjell, bortsett at han koser seg med motorlyden Andre ting som betyr mye er også girutveksling, denne trenger ikke å være lik og kan gi store utslag. Men når det skilles 0,1s på 0-100 mellom disse to sier det seg selv at det er "piloten" det står på. Min 320 er ganske kjapp avgårde (helt stock) hvis jeg ligger på ca 3000rpm og slipper clutchen passe fort, den nøler en del hvis jeg ligger på lavere turtall fordi motoren våkner ikke skikkelig før etter 3500rpm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manta-a Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Jeg har jo en 318is e-30 90 modell og bruttern har en 320i 89 modell.Synes min er kvikkere enn bruttern sin 320i.Det synes han og.Er jo mere turtalls villig 4ern og da.Kunne ikke tenkt meg og bytta te 6ern jeg ihvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Men på e30 så er det vel 318is som har vel hester av de to og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manta-a Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Ja det stemmer det.320i har 129hk og 318isn min har 136hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Jepp, 320'n har 129hk mot 318is sine 136hk... Selv hadde jeg aldri bytta min M20 mot en firer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Jepp det er noe med de sekserne.. brum brum god lyd.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Det er noe med de firerene også. Sikkert den hissige sportslige lyden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Fin lyd i bilen til Gunnar ja, men den låter litt lat Is-en høres betraktelig hissigere ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
manta-a Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Når du freser firern opp i en 5-6ooo rpm så er det en goooo lyd ja.Men 6ern har jo en fin lyd den og Skal prøve og få bygd meg rustfritt eksos anlegg på isn i vinter og ett kn filter.Da blir det nok en annen lyd av firern Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Pfft. Seksere er tingen! Og alt over også, selvfølgelig. Man takker ikke akkurat nei til V8, V10 eller V12... Det er noe spesielt med å bli dratt frem i herlig rolig og avslappet cruisefart av disse seks sylindrene (+), som gjerne kan være høy fart, det vil alltid føles som cruisefart med den herlige lyden. Firerne blir så anstrengende og symaskinaktige i forhold, på tross av at de gjerne er sprekere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 6, 2004 Share Skrevet November 6, 2004 Enig med at 6´erne er digg.. Spesiellt med skikkelig effektanlegg og grenrør... Det er den deiligste lyden på jord!!!! Drømmer fremdeles om gammel bilen jeg satte sammen..... Ac Schnitzer komplett eksos... Den råe lyden... Når du drar opp til 100 og bare fortsetter og akse som en tulling + lyden = orgasmisk bra!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå