Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplevde noe arti her i går kveld:

Jeg og en kompis kappkjørte på ei strekke på en 600m. Jeg har en 95.mod 318ti editon med ca 143hk++ og han har en 320i 92.mod..

jeg blåste godt ifra den på 0-120 ca. ??? har ikke 320i større motor liksom?

Skrevet

Kan ha litt med at din bil er nyere og mindre slitt motor. Pluss at 6-erene er litt trege i starten opp til en rundt 80km/t (hvertfall min erfaring) i forhold til 4 syl motorer, men etter det kommer de som et olja lyn :D

Men det kan jo være mange faktorer som spiller inn da... Dekk, rullemotstand, feste mot bakken, trim/ikke trim osv...

Skrevet

Mente 320i 92. mod lå på rundt 150 hk jeg da...

og hvis du da har nyere bil, med nokså lik motorytelse, så vil den nyeste bilen ha bedre aks, og respons, men ikke bedre toppfart nødvendigvis.

åså spørs det jo om han kameraten din kan gire skikkelig. Har litt å si det der.

Skrevet

Er så mye som slår inn på slike ting. En liten tjuvstart kan slå mye ut...

Men uansett skal jo bilene deres være rimelig jevne originalt. Hans med 0-100 på 9.8 og din på 9.9.. og kanskje din er chippa mens hans ikke er, eller at du er bedre til å kjøre, eller at han ikke dro helt til sperra, osv... :)

Skrevet

Mens 320'n har litt ekstra hester er det ikke noen betydelig forskjell, bortsett at han koser seg med motorlyden ;)

Andre ting som betyr mye er også girutveksling, denne trenger ikke å være lik og kan gi store utslag. Men når det skilles 0,1s på 0-100 mellom disse to sier det seg selv at det er "piloten" det står på.

Min 320 er ganske kjapp avgårde (helt stock) hvis jeg ligger på ca 3000rpm og slipper clutchen passe fort, den nøler en del hvis jeg ligger på lavere turtall fordi motoren våkner ikke skikkelig før etter 3500rpm.

Skrevet

Jeg har jo en 318is e-30 90 modell og bruttern har en 320i 89 modell.Synes min er kvikkere enn bruttern sin 320i.Det synes han og.Er jo mere turtalls villig 4ern og da.Kunne ikke tenkt meg og bytta te 6ern jeg ihvertfall :twisted:

Skrevet

Når du freser firern opp i en 5-6ooo rpm så er det en goooo lyd ja.Men 6ern har jo en fin lyd den og :twisted: Skal prøve og få bygd meg rustfritt eksos anlegg på isn i vinter og ett kn filter.Da blir det nok en annen lyd av firern :twisted:

Skrevet

Pfft. Seksere er tingen! Og alt over også, selvfølgelig. Man takker ikke akkurat nei til V8, V10 eller V12... :)

Det er noe spesielt med å bli dratt frem i herlig rolig og avslappet cruisefart av disse seks sylindrene (+), som gjerne kan være høy fart, det vil alltid føles som cruisefart med den herlige lyden. Firerne blir så anstrengende og symaskinaktige i forhold, på tross av at de gjerne er sprekere. :)

Skrevet

Enig med at 6´erne er digg.. Spesiellt med skikkelig effektanlegg og grenrør... Det er den deiligste lyden på jord!!!! :D

Drømmer fremdeles om gammel bilen jeg satte sammen..... Ac Schnitzer komplett eksos... Den råe lyden... Når du drar opp til 100 og bare fortsetter og akse som en tulling + lyden = orgasmisk bra!! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...