Ettertenning Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Hei hei har kjøpt meg et konfilter twister. og når eg kjøpte det spurte eg selger om eg skulle montere en kald luft slange på det. han sa at det var berre tull. Menn som alle vet har varm luft større volum enn kald luft og når eg merket at kon filteret blei veldi varmt, fant eg ut at eg skulle montere en kald luft slange. Kjøpte slange og slange klemme og la enden der som orginal uttaket for kald luft er i bilen. Overraskelsen var stor, merket det faktisk veldig godt på bunndraget og, kanskje litt på aksen. Og så den lyden Anbefales!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Jeg merket litt på lyden, men ikke noe annet. Prøver montere tilbake det orginale nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune H.Bjerke Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 På min gode gamle X-bil (dvs. golf3 GTI) monterte jeg et slikt KN åpent filter. Eneste som ble tøffere var yden. Prestasjonene ble faktisk dårligere=) Men jeg monterte aldri slange direkte til filteret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Jeg hadde konfilter på min E30 318is og vil påstå at gassresponsen ble litt bedre. Hovedgrunnen til byttet var å få en sportsligere lyd i bilen og det ble det jo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Det frister litt til femmeren også. Den bråker ikke akkurat... og er rimelig bra isolert. Mer sekserlyd hadde sikkert ikke skada noen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remy Sandvik Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Du får ta å kjøpe deg en sebring bakpotte til 520èn din så får du gromlyden, jeg hadde det på en 88 520 og ble meget fornøyd med lyden:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Og da var orginalt luftfilter på igjen. Nå merker jeg enorm forskjell på lyden. Borte er den dype brumminga på lave turtall og ikke vrææler den slik på høye. Egentlig like greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Filter kan tydeligvis diskuteres i det lange og brede... Her er det et par fakta + litt lab test resultat.. Kanskje verdt å kike på før man brøler ut http://www.knfilters.com/facts.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Facts fra kn sin egen side? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet November 9, 2004 Forfatter Share Skrevet November 9, 2004 merket ikkje noe forskjell på aksen eg heller. men det var før eg monterte kald luft slangen det er den som gjør susen. det var det eg ville frem till. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aguilera Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet November 9, 2004 Forfatter Share Skrevet November 9, 2004 Nei? Ka du meine med nei. Nei det er ikkje fint ver idag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet November 9, 2004 Share Skrevet November 9, 2004 Jeg hadde slik kaldluft-slange. Uansett... den LÅT mye sprekere med k&n-filteret Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet November 9, 2004 Forfatter Share Skrevet November 9, 2004 ok funker vertfall hos meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 merket ikkje noe forskjell på aksen eg heller. men det var før eg monterte kald luft slangen det er den som gjør susen. det var det eg ville frem till. Monterte et kaldluftskit i min 320i å... Merket bedre respons på gassen... Virket friskere.. Spesielt i høyere hastigheter(mere kald luft inn til motoren). Det er ivertfall min erfaring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå