Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei har kjøpt meg et konfilter twister. og når eg kjøpte det spurte eg selger om eg skulle montere en kald luft slange på det. han sa at det var berre tull.

Menn som alle vet har varm luft større volum enn kald luft og når eg merket at kon filteret blei veldi varmt, fant eg ut at eg skulle montere en kald luft slange.

Kjøpte slange og slange klemme og la enden der som orginal uttaket for kald luft er i bilen. Overraskelsen var stor, merket det faktisk veldig godt på bunndraget og, kanskje litt på aksen. Og så den lyden :lol:

Anbefales!!

Skrevet

På min gode gamle X-bil (dvs. golf3 GTI) monterte jeg et slikt KN åpent filter. Eneste som ble tøffere var yden. Prestasjonene ble faktisk dårligere=)

Men jeg monterte aldri slange direkte til filteret

:P

Skrevet

Jeg hadde konfilter på min E30 318is og vil påstå at gassresponsen ble litt bedre. Hovedgrunnen til byttet var å få en sportsligere lyd i bilen og det ble det jo :D

Skrevet

Og da var orginalt luftfilter på igjen. Nå merker jeg enorm forskjell på lyden. Borte er den dype brumminga på lave turtall og ikke vrææler den slik på høye.

Egentlig like greit.

Skrevet
merket ikkje noe forskjell på aksen eg heller. men det var før eg monterte kald luft slangen det er den som gjør susen. det var det eg ville frem till.

Monterte et kaldluftskit i min 320i å... Merket bedre respons på gassen... Virket friskere.. Spesielt i høyere hastigheter(mere kald luft inn til motoren). Det er ivertfall min erfaring... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...