Gunnar Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Hva som skjer når du blir tatt med trimma bil førstegangsregistrert i Norge *etter* 1.1.1996... Fra: http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54916 Det er for økning fra 124kW til 150kW. Vet ikke når bilen er reg, men har nok ikke vært i landet så altfor lenge siden det ble såpass mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Kan nevne at man får bruksfradrag etter alder på bilen. Vil også nevne at alder på bilen starter fra den er førstegangsreg. her i Norge. 5år gammel bil = 50% bruksfradrag på engangsavgift. 7år = 70% etc.. Så når bilen er blitt 10år gammel tilfaller ingen engangsavgift og du kan trimme det lommeboka/biltilsynet tillater. merk og at forsikringsselskapet også må ha beskjed. Krasjer du med trimmet bil uten å ha dette kjent for forsikringsselskapet trenger du ikke regne med utbetaling.... og har du påført andre skade sliter du max...lenge... Er nok ikke mange år siden den ble importert nei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 10, 2004 Forfatter Share Skrevet November 10, 2004 Alderen på bilen har jo i utgangspunktet ingenting å si. Førstegangsreg. i Norge enkelt og greit, så slipper vi noen forvirring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Vil også nevne at alder på bilen starter fra den er førstegangsreg. her i Norge som sagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 10, 2004 Forfatter Share Skrevet November 10, 2004 Jeg vet jo det, men du begynte med å si at det var alderen som talt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Må man ikke betale Hk avgift + forelegg? ca en tusning per hest? (eller ponni ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Jeg vet jo det, men du begynte med å si at det var alderen som talt. ...og at "alder på bilen starter fra den er førstegangsreg. her i Norge".. men dette er bare kverulering, vi snakker om det samme begge to Hvor gammel bilen er basert på når den ble førstegangsregistrert her i Norge. Hvilken måned dette var i gjelder også så en bil som ble importert i mai 2000 får 50% bruksfradrag fra og med juni 2005. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haldor Skrevet November 10, 2004 Share Skrevet November 10, 2004 Må man ikke betale Hk avgift + forelegg? ca en tusning per hest? (eller ponni ) Her er ett eks på en motor med 700HK: Kr. 131.33 av de forste 65 kw 8536.45 Kr. 479.00 av de neste 25 kw +11975.00 Kr. 958.30 av de neste 40 kw +38332.00 Kr. 1621.68 av de neste 384.5 kw Totalt kommer effektavgiften på 682.000kr men tanken var bare å vise skalaen som ligger til grunn. Engangavgiften den stakkars Nissan'-eieren ble fakturert for er differansen på effektavgiften alene. I tillegg kommer nok et mindre forelegg fra påtalemyndighetene. Pluss høyere forsikring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 11, 2004 Share Skrevet November 11, 2004 Sykt land vi lever i az!! Med tanke på avgifter så skulle jo E6´en vert gullbelagt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tittenteih Skrevet November 12, 2004 Share Skrevet November 12, 2004 I siste Motor står det at det er lov å øke efekten med 10-15% uten å betale avgift. Men hva skjer dersom man øker med 20% må man betale for alle 20 prosentene, eller bare de siste 5? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 29, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 29, 2004 Kjapt svar fra meg her gitt... men tror Motor har bomma litt der. Hadde ihvertfall vært moro (og interessant!) å høre hvilken paragraf de har funnet det der i. Det som visstnok eksisterer i kjøretøyforskriften er en regel om at et visst antall prosent av oppgitt effekt ikke vil bli bøtelagt, da det aksepteres som avvik per motor på fabrikkstallene. Alzheimeren har slått inn igjen, så jeg husker ikke helt om det var 5% eller 10%, men det går an å finne ut. I så fall betyr jo det at man kan måle effekten FØR trimming, har man da under den oppgitte prosenten i forhold til fabrikktallene kan man trimme opp til det uten at det blir noe åpenbart lovbrudd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå