pjasken Skrevet November 12, 2004 Share Skrevet November 12, 2004 Har en e-36 cab som skal på eu-kontroll. Den er senka, må jeg ha papira på senkinga for å få godkjent bilen? Bruker bare bilen om sommeren, er det gratis å skilte den av i 5-6 mnd?evt hvordan går man frem, er det bare å droppe skilta på biltilsynet for så å komme tilbake og hente dem 6 mnd senere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 12, 2004 Share Skrevet November 12, 2004 Du må ha TUV papirene på senkesettet ja.... Skiltene kan du levere inn, men tror du må betale et gebyr når du skal hente dem.... Vet ikke sikkert hvor lenge de kan ligge, men etter noen måneder tror jeg de blir sendt til makulering... Da må du ha nye skilt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet November 12, 2004 Share Skrevet November 12, 2004 Jeg mener skiltene blir liggende i 6 mnd. og kan hentes gebyrfritt ut igjen. Overskrider tiden 6 mnd. kommer det et gebyr på ca. 450kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 12, 2004 Share Skrevet November 12, 2004 Mulig det er som du sier... Gjorde dette på gamle bilen min.. Kom akkurat i tide for å hente de før de ble makulert.. Godt mulig det var 6mnd... Husker ikke sikkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet November 16, 2004 Share Skrevet November 16, 2004 Du kan legge de til "oppbevaring" i seks måneder. Men i det store og hele er det ikke rare biten du tjener på dette. du må jo ha tyveriforsikring på bilen i disse månedene, og for å slippe med halv veiavgift er det to spesifikke datoer du må være"avskiltet" innenfor. og hvis man er uten forsikring i f.eks 4/12 av ett år, sparer man ikke 4/12 av forsikringen. Det er noen gebyrer og greier som sørger for dette. Når eg hadde Mazda'en min før regnet eg ut at eg ville spare totalt 1500kr eller no på å ha av skiltene fra november til mars.. ikke rare greiene i den store sammenhengen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexrh Skrevet November 17, 2004 Share Skrevet November 17, 2004 Jeg har senka bilen og har aldri fått spørsmål på verkstedet mitt om papirer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet November 17, 2004 Share Skrevet November 17, 2004 Har du ikke fått bemerkninger for det på Eu kontroll heller?? Enten så har du en god kompis på verkstedet eller så er de helt på jordet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet November 17, 2004 Share Skrevet November 17, 2004 Eller driter i det, som de fleste gjør... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet November 17, 2004 Share Skrevet November 17, 2004 Det gjelder å velge kontrollører (kontrollverksteder) med omhu... Men har hørt at de fleste har blitt strengere nå. Er visst en del stikkprøver rundt forbi, og verkstedene får såvidt jeg har hørt svi litt på pungen om de blir tatt i å gjøre slett arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pjasken Skrevet Mars 29, 2005 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2005 Skal no ha bilen på eu-kontroll, og er usikker på om jeg har TUV papira. Hvordan ser det ut? Fant 1 papir i mappa i hanskerommet der det var skrevet TUV med penn, papiret er dato stemplet når bilen var ny så det kan ikke være noe med senkesettet å gjør,alt står på tysk. noe jeg ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank S. Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 på tüv papierne til senkesettet så skal det stå et nummer som du finner igjen på fjørene. produsenten/forhandleren av senkesettet skaffer deg disse papirene. koster deg kanskje en 100-lapp eller to. Her nede er de ikke nøye på å ha godkjent senkesettet. politiet sier aldri noe og verkstedene sier aldri noe på eu-kontrollen. Har bare hendt en gang tror jeg at de foralngte at det skulle stå i vognkortet at bilen var senket. og da må man ta 4hjulskontroll og så vise bilen på biltilsynet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 hadde min til eu-godkjenning for et par uker sida, kom ikke gjennom med senkesettet.... papirene har det ikke vært behov for å vise de siste 4-5 årene (for han som eide den før meg), så da ble det bestilling av just.bart sett i dag.... de sa det på verkstedet at det har vært slapt, men at de fleste som kan gjennomføre EU.kontroll er blitt mye strengere på dette... Fikk heller ikke godkjent øyelokka.... papirene lå igjen hjemme... Fikk heller ikke godkjent eksospotta, bråkte 3dB for mye... Kanskje det var forhandleren jeg var hos som var litt vrang?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 Fikk heller ikke godkjent øyelokka.... papirene lå igjen hjemme... Fikk heller ikke godkjent eksospotta, bråkte 3dB for mye... Kanskje det var forhandleren jeg var hos som var litt vrang?? Vil heller si han var en idiot Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 i know.... koster meg ganske dyrt bare det å ikke ha et papir, og den ekstra lille lyden i potta... (3dB er vel ikke noe et menneske kan oppfatte engang? eller?) vet ihvertfall hvor jeg IKKE skal ha bilen neste gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerKing Skrevet Mars 29, 2005 Share Skrevet Mars 29, 2005 Har en e-36 cab som skal på eu-kontroll.Den er senka, må jeg ha papira på senkinga for å få godkjent bilen? Bruker bare bilen om sommeren, er det gratis å skilte den av i 5-6 mnd?evt hvordan går man frem, er det bare å droppe skilta på biltilsynet for så å komme tilbake og hente dem 6 mnd senere? Jeg hadde inne en bil til godkjenning i dag. Da jeg kom tilbake fikk jeg beskjed om at senkesettet ikke var godkjent, selv om TÜV-papirene lå i bilen . Det måtte skrives inn i vognkortet sa de på verkstedet, og for å få til det må trangsynet inn i bildet. På verkstedet sa de også at ett 60mm senkesett, som det er på bilen idag, ikke vil bli godkjent der heller pga cambervinkelen ikke er mulig å justere inn innenfor rammene trangsynet har gitt . Så i realiteten er TÜV-papierer null verdt!!! Dette irriterte meg ganske kraftig noen timer i dag kan man si..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå