Gå til innhold

Får ikkje nok varme på motoren


knp86
 Share

Anbefalte innlegg

Sjekk i følgende rekkefølge;

1. Er væskenivået riktig?

2. Åpner termostaten korrekt? (Flyr måleren opp og ned under kjøring?)

I så fall, skift termostat. Kan være greit å teste uansett. Ikke er den dyr, og ikke er det vanskelig å skifte den.

3. Luft i systemet. Luft kan forekomme om du har tatt fra hverandre deler av kjølesystemet. Radiatorbytte etc. Kan vel også dra inn luft om du kjører ekspansjonstanken helt tom.

4. Tett system. Som regel er det varmeapparatregisteret som tetter seg først. Har du hatt/har toppakningsskade, er det stor sannsynlighet for at olje har havnet i kjølesystemet. Dette kan sees forholdsvis lett ved å ta av oljelokket/ekspansjonstanklokket og stirre intenst etter hvitaktig "glume". Finner du dette, er jeg redd du må handle deg en ny toppakning. Gjerne sette den på også :)

Dette var nå mine gode forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren på min E30 320 blir aldri skikkelig varm måleren står på den streken til venstre for midt på. noen som har noen ideer om ka som gjør dette??

Kan det være feil på måleren(selve instrumentet)? Min stod på et punkt nesten hele tiden... Om den var varm eller kald.. Men jeg hadde hvite inst.. Tror de kom litt i veien for selve viserne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok litt kjapp der ja. Forsto det som at det ikke ble noe real innehygge i bilen, dvs at det var der det var kaldt. Men etter ny gjennomlesing er jeg nok enig i at det er et termostatproblem da :)

Om termostaten åpner for tidlig/står åpen hele tiden, vil jo motoren aldri bli varm, og dette merker man jo ikke veldig før kaldegradene sniker seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...