Gå til innhold

Xenon- automatisk justering


Mr T
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan justering av hovedlys skjer? Når jeg starter bilen (E46) ser jeg at lyset vandrer ned, for så å vandre opp igjen. Regner med at den justerer seg da. Vil lysene justere seg automatisk mens man kjører, eller om man lesser opp bilen mens motoren går? Det kan jo være behov for det hvis man f.eks stopper opp og plukker med seg ørten kasser øl. Forresten en ikke helt usannsynlig gjerning. 8)

Er bare litt nysgjerrig, ikke noe som må løses - moro å vite hvordan ting virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wishbone er en del av hjulopphenget. Det er sensor på både frem og bakaksel til høydejusteringen. Sensorene finner sammen ut om bilen heller bakover eller heller forover.

Det finnes i utgangspunktet bare 2 forskjellige typer xenon pærer, visst man ser bort fra alle ettermoteringskitene.

D2S - For biler med projektor nærlys også brukt i Ekstrafjernlys.

D2R - For biler som bruker vanlig reflektor. Som f.eks MB E-Klasse W210.

På BMW her i Bodø koster en Xenon D2S pære 1.369,- Nettopp kjøpt 2nye. Jeg vil ha lik fargetemperatur på begge lampene, det finnes pærer som har samme farge som en brukt pære, men det blir ikke likt nok. Synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du ha vanlige halogen pærer som lyser som Xenon, eller ser ut som xenon, for lys styrken blir jo aldri den samme med halogen. Da kan jeg anbefale deg å prøve Piaa , de har noen vanlige halogen pærer som har en Kelvin styrke på 7500K ser helt likt ut som xenon, men de er litt dyre, det er det eneste negative med dem. Ellers er det helt konge å se på :lol: , ble lei av slike selv, så jeg kjøpte like godt HID kit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...