Gå til innhold

Låser som fryser!


cmn
 Share

Anbefalte innlegg

Min 94 har original alarm på nøkkelen. Alarmen har jekk og bevegelses sensor, sentrallås + at jeg kan heve alle vinduer fra nøkkelen.

Tror jeg har "spesial" modellen siden den også har lyktespylere noe som vistnok ikke var normalt fra BMW på den tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryser det til er det bare å lempe ut kølla å vanne...holder vel en temp på rundt 37 grader :P

eller lag nøkkel i titan å bruk rå makt :lol:

Sto å sleit i dag jeg også..måtte nok frem med den gode gamle lighteren så det selvsagt var alt for lite gass på hehe. Fikk et råd av en kamerat om å smøre/spraye silikonspray langs dørkanten, så unngår du vist at dørå fryser fast, å så er jo låsesprayen en frossen fyr sin beste venn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en ting som gir ett varig resultat. Av med dørtrekket, innendørs, og få rengjort og tørket opp 100%.

Sett deretter inn alle bevegelige deler med skikkelig og tykt fett, beregnet for minus grader. Mercasol eller tilsvarende produkter. Viktig at det er ett fett som ikke renner.

Selve låsen kan settes inn med en siliconolje eller lignende.

Dette skulle gi godt resultat.

Produkter som selges som låsolje og tilsvarende på bensinstasjoner duger ikke. Kun nødløsning for en dag eller ti.

Deretter er tipset med tape ver låsen ved vask å anbefalle på det sterkeste.

Lønner seg i samme renn å få smurt lister rundt dører med silicon(olje helst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wurth har en smøre olje som heter hts.Den er konge til og smøre opp døran med.Har ikke problem uansett hvor kaldt det er ute..Og hvis du er så uheldig att låsen har speika så tar du en bærepose med varmvann og holder inntil låsen.Det er kurant.For da slipper du og tømme vann over bildøra.Det gjør jo sikkert saken værre når det speiker igjen. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har måttet bruke varmt vann på hele døra selv også, og det er ikke noe særlig. Så fort man stopper og bilen blir kald igjen er det da enda mer fuktighet som skaper trøbbel. Det er bedre å bruke en plastpose med varmt vann i nødstilfelle.

Ellers har Turtle noe låsespray med noe teflongreier i. Skal visst være bra. Brukte det på mine, men *vet* ikke om det har funka. Døra og håndtaket var fastfrosset på Chrysleren i dag, men jeg fikk fint låst opp, så det kan nok tenkes. Sist gang det var frost var det umulig å låse opp.

Ooog, sist, men ikke minst, CRC 5-56 og WD-40 skal vel være fuktighetsfortrengende, så det kan jo være verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel at det ofte er for lite. Trenger ikke overdrive om man spruter i litt. Bruker jo aldri låsene på BMWen så de har sikkert godt av litt olje.

Litt OT:

Hjelper kanskje å sette en tape bit over låsen om natta. Skal teste i kveld siden jeg pleier å starte bilen om morgenen, låse dørene med reservenøkkel og så la den gå til det er varmt og isfritt.

Såvidt jeg har hørt er det veldig lite bra for bilen (spesielt motor og katalysator) å la bilen gå seg varm på tomgang. Den skal kjøres varm, rundt dreiemomentstoppen. Og når bilen er kald kjører man jo som regel forsiktig, så da får girkassen og diffen også tid til å få opp tempen før man drar på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har hørt er det veldig lite bra for bilen (spesielt motor og katalysator) å la bilen gå seg varm på tomgang. Den skal kjøres varm, rundt dreiemomentstoppen. Og når bilen er kald kjører man jo som regel forsiktig, så da får girkassen og diffen også tid til å få opp tempen før man drar på...

Har litt vanskelig for å forstå at det er skadelig for en bil å stå å gå på tomgang. Mener at den går på ca. 1500 omdr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg har hørt er at det er skadelig for bilen og stå på tomgang når den er kald fordi kjølesystemet ikkje fungerer oprimalt før den har oppnåd drifts temperatur. Og problemet er at motoren blir opvarmet for fort og da kan toppen sprikke eller bli skjeiv. Og så er det det at en tenker kanskje, ja nå er motoren varm. bare og gi gass. og det er vertfall ikkje bra for girkasse og drivverk

Sorry vist dette var veldig off topic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...