Gå til innhold

Nye M6?


BalleKnalle
 Share

Anbefalte innlegg

120212.jpg

120217.jpg

I følge Automedia kan dette være de første bildene av BMW's kommende M6. Bilen vil bli utstyrt med den samme motoren som er på vei til M5. Det er ikke helt fastsatt hvor mye effekt den får, men det er uttalt i sammenheng med Concept M5 som ble vist i Geneve nylig, at det bør være minst 500 hestekrefter og 500 newtonmeter. Selv om denne motoren finner veien til M6 regner Automedia med at det også kommer en M6 CSL med ytterligere 50 hestekrefter og karosseriplater i karbonfiber. Mønsteret finnes på M3 som også finnes i en lettere og sterkere variant, M3 CSL. 100 kilometer i timen skal passeres godt i forkant av femsekundersgrensen, og topppfarten blir begrenset til 250.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en artikkel der det ble hevdet at M6 skulle ha 600 hk. Det bør åpne for en CSL versjon som er 150 - 200 kg letter og som har 650hk.. Det blir i så fall en synsykt rå bil!!!!

Men det er kanskje mye å forlange å få 650 hk i en orginal bil, men det er jo låv å håpe.... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de skal klare 650 gamp blir det nok med respirator, og det tror jeg ikke skjer... ihvertfall ikke enda.

Tipper M6 får ca. samme motoren som M5, og at det kommer en CSL med kanskje 550hk. Husk at det bare er 20hk forskjell på M3 og M3 CSL...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det jeg mener. De fokuserer ikke SÅ mye på at CSL skal være så mye heftigere motormessig. CSL handler mer om kurvehastigheter enn rattlåsracing...

Og joa, 6-serien er grei den. Da vi var på klubbkveld hos Bavaria for en stund siden fikk vi høre en 645Ci bli rusa skikkelig inne i butikken. Det var heftig gitt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...