Gå til innhold

Hvordan finner jeg ut om bilen min har diff brems?

bimmerdude
 Share

Anbefalte innlegg

Hei har nettopp kjøpt en 328i E36. Det føles som om bilen har diff brems, men jeg er ikke helt sikker! Fant ikke noe utstyrsliste under passasjer setet og gidder ikke røske ut baksetet for å sjekke dette. Står heller ikke noe på diffen som indikerer at det skulle være diff brems. Noen som vet hvordan jeg kan finne det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tror det skal stå merket med utvekslingen og en S hvis det er diffsperre... Ihvertfall en S et sted.

Forøvrig er det ikke noe pes å ta opp sitteputa i baksetet. Det er bare å ta godt tak i fremkant på ene sida, og nappe til, så tar du andre sida, og that's it. Bare å klemme den nedpå igjen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp den var der den! Ingen klåfingra ungdommer som har hatt bilen før. Kun vært 2 godt voksne eiere og den er 100 % orginal. Sånn skal jeg fortsatt ha den også. Alle pengene og tid skal gå til vedlikehold og ikke til styling.

Fant desverre ikke nr 209 på lista mi da. Men er jo andre ting som jeg vet er på bilen som ikke står på den lista også som f eks metallic lakk. Men står nr 95 på lista mi men kan ikke finne det nr på lista til autopower.se. Noen som vet hva kode nr 0095 er for noe?

Da ser det ikke ut som bilen har diff brems allikavel. Tok den snurre testen og hjulene gikk motsatt vei. Men har sett noen tegninger av sånne LSD differ nå og det ser ut som det er helt normalt for de også. Er jo veldig likt bygd som vanlig åpne differ men noen lammelplater på hver side. Se her: http://auto.howstuffworks.com/differential.htm. Er du sikker på at hjulene skal gå samme veien Kjell Rune? Er jo ikke diff sprerre det her!

Får vel ta en titt på selve diff huset og se etter om jeg ser en S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd den metoden der ikke vil gi noe svar heller. Hvis det er is på ene hjulet og asfalt på det andre så er nok det en litt bedre. Pratet med forrige eieren i stad og han også syns den tar seg litt for godt frem til at det ikke skal være diff brems. Han sa også at bilen ikke sto stille og spant hvis det er glatt på det ene hjulet. Finner det vel ut en eller annen gang om den har det eller ikke.

Lyst å vite hva jeg har kjøpt for noe skjønner du. Ikke dumt å få med noe ekstra på kjøpet heller + at jeg bor nederst i en bakke og der er det ikke alltid så lett å komme opp om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd den metoden der ikke vil gi noe svar heller.

Jo.. du vil få to svarte striper med diffbrems, en uten... ;-)

Lyst å vite hva jeg har kjøpt for noe skjønner du. Ikke dumt å få med noe ekstra på kjøpet heller + at jeg bor nederst i en bakke og der er det ikke alltid så lett å komme opp om vinteren.

Skjønner jo det, men er fremkommeligheten bra og du kommer opp, så er det vel rimelig likegyldig om du har diffbrems eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om at det var sperre på bilen min men det er det ikkje, er to svarte spor når eg spinner, og av og til ett.

Den beste måten og finne det utpå meiner eg er og finne en plass med gras på sida av vegen, kjør det ene hjulet utpå graset og det Andre på asfalten, gji litt gass og slipp ut klutchen samtidig som du holder igjenn med bremsa! Stå iro og spinn..

Da får du garantert svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, klart den KAN spinne på begge, men legg den ut i sladd, så spinner den ganske garantert bare på det indre.

Men... Ikke hold inne bremsa litt. Det kan være nok til å få drev på begge hjulene. Prøv på ren is heller, med begge hjulene. Min spinner ihvertfall bare på det ene når jeg står så godt som stille på is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang kverrulant, alltid kverrulant. ;)

Problemet med gressmetoden er fortsatt at du må holde inne bremsa. Da kan du låse opp nok til at den får motstand på begge hjulene. Det er jo et kjent triks for å komme seg frem når man står og spinner på ett hjul med FWD, bare trå litt på bremsa, så tar begge tak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...