Gå til innhold

Ødelagt differensial


///M
 Share

Anbefalte innlegg

Brukt diffbrems til denne er skjeldnere enn hønetenner. Har prøvd å få tak i til min(e) i et par år og svaret er altid: Kjøp ny. Har vel snakket med OS en 8-10 ganger om det og han sier det er ikke særlig kurrant å få tak i. Dessuten er prisen deretter kontra åpen.

Hadde vel en mistanke om at det kunne være sjeldne saker ja, men SÅ vanskelig hadde jeg vel kanskje ikke trodd. Har funnet til min 520i, for 4k + mva, så det er jo ikke så store forskjellen fra en åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Passer diffen til en 325 på en 318i. E36 altså
Selve diffen passer, men drivakslene passer i utgangspunktet ikke. Jeg tror det går an å flytte over delene fra den gamle diffen slik at det passer, men jeg er ikke helt sikker på hva det vil innebære av arbeid. Ta evt. en telefon til OS Bildeler (51432788). De har byttet om differ mellom alt slags BMW'er.

Det som blir litt forskjellig mellom de to, er utvekslingen. På 318i er utvekslingen 1:3,45, mens den er 1:3,15 på 325i. Det vil si at du får litt dårligere aksellerasjon ved å gjøre dette byttet. Sånn ellers er jo 325i diffen litt kraftigere, og det er jo en fordel andre veien igjen. Men det er samme diffen på 320i som på 318i, så den originale skal altså tåle en del mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får med festene til drivakslene så vil det gå da
Var dette ment som et spørsmål?

Mitt svar er desverre: Ikke helt sikker på det. Tror nemlig du må ha festene fra 318 diffen over på 325 diffen. Det jeg er usikker på er hvor mye stress det er å skifte disse over. I flg. den dokumentasjonen jeg finner i BMW's TIS, så må man ha spesialverktøy for å få dette til, og så er jeg ikke helt sikker på om det er noe moment og shimsing inne i bildet....

Men som jeg sa tidligere; ring OS Bildeler. Han vet svaret, og hvor mye arbeid det eventuelt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du virkelig ha enda dårligere aks i en 318i?! Er ikke sikkert du får noe høyere toppfart heller. Er sikkert ikke sperra som stopper den i originalstand. Klarer sikkert bare ikke mer.
Det er ikke turtallsperren som stopper toppfarten på en original 318i, nei. Det tar aerodynamikken seg greit av. En 320i i grei stand (trenger ikke være greiere enn min) blir stanset av turtallsperren, men jeg kunne aldri tenkt meg å gå opp i utveksling på diffen. Jeg har akkurat fått tak i en langt etterlengtet diffbrems. Og jeg har ventet i et år på å finne en brukt med riktig utveksling, slik at jeg ikke mister aksellerasjon. Nå gleder jeg meg til banekjøringen skal begynne igjen. Det er jo som å ha fått en helt annen bil etter montering av diffbrems. :D

Beklager avsporingen :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kontakta Os Bildeler.

Fikk det svaret.

diff fra en 325i er et dårlig utganspunkt på en 318i og passer heller ikke

med drivakslinger bilen vil ta seg dårlig ut med 325i diffen dette bør du

unngå.

Så det blir ikke noe kjøp likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har sett over alle annonsene på bmwccn.no og mange andre steder,finner ikke en dritt.

Da blir det hoggern da, får en diff fra 93mod e36 318i til 3000kr ,passer den da.

Overser du alle forslagene om å kjøpe Gaute sin diff bevisst eller ubevisst? Vil du ikke handle av ham?

Det er jo nevnt mange ganger i denne tråden, pluss link: http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?t=2619

Du kan jo gi Gaute et bud litt under det du må ut med hos hoggeren, og se hva han sier ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...