Gå til innhold

Motorvarmer


runstra
 Share

Anbefalte innlegg

Ønsker noen råd ift om jeg skal montere motorvarmer eller ikke..?

Finner ingen naturlige steder å feste evnt kontakt slik at det nok vil bli lagt opp til åpning av pansret ved bruk.

Bilen er ikke i daglig bruk så dette vil være uproblematisk.

Gode råd ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lagt opp slik i min og, at panseret må åpnes altså.

Men det burde da gå an å lage noe lurt utvendig, enten en kontakt du drar ned bak/under frontfangeren (fjæroppheng slik at den alltid vil dras opp bak?), eller integrer kontakten i et deksel/gitter, f.eks. i midten der hvis det er E60en det er snakk om?

En kompis har kontakten i grillen på sin Golf, og det er faktisk veldig lite synlig, men det er klart, det vil alltid være penere å ha det helt skjult...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker noen råd ift om jeg skal montere motorvarmer eller ikke..?

Finner ingen naturlige steder å feste evnt kontakt slik at det nok vil bli lagt opp til åpning av pansret ved bruk.

Bilen er ikke i daglig bruk så dette vil være uproblematisk.

Gode råd ? :)

Bilen min er også i daglig bruk, og det er ikke noe problem å åpne panseret en gang pr. dag. Bedre det enn en plugg gjennom støtfangeren eller noe sånt. Monterer man den bortgjemt under støtfangeren eller noe sånt, blir det fort like mye knot for å få i pluggen uansett.

Når du først er i gang, monter også opplegg for kupé-varmer, det er gull... Deilig å sette seg inn i varm og isfri bil som starter på første slaget mens man syns synd på naboene som står og skraper is :P

noen bilder fra montering av opplegg til kupévarmer : www.ascona.no/defa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først er inne på alt dette her;

Jeg har ledningsnettet og alt klart i bilen, men mangler for tiden elementet i blokka. Er det noe som er enkelt å montere selv (M20)?

Det er forøvrig Calix det er snakk om, men greiene er rimelig likt Defa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på defa.no og se på bruksanvisningen der. Koster ikke så mye for defa sitt frostplugg-verktøy hvis det er der det skal monteres. Det letter arbeidet vesentlig!

Hvis ikke kan man borre hull i pluggen og bruke skrutrekker etc for å bende den ut av hullet sitt. Men da kommer det masse små løse metallbiter inn i kanalene i motoren.

Og ikke glem, før du setter strøm på systemet overhodet, fyll opp med frostvæske og luft kjølesystemet! Mange som har kommet inn i butikken med svidd element og krevd reklamasjon fordi de har glemt å lufte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...