Gå til innhold

Bilen min er værsyk!


bjirn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem med bilen min. Den går ikke skikkelig.

Den hoster og hopper og kveles i hytt og pine. Virker som om den får for lite bensin. Den er og veldig tung å starte, tar ofte 3 min å starte den.

Dette blir ikke bedre når den har gått litt, den hoster fortsatt like jævlig...

Eneste forskjellen jeg har merket, er når jeg kjører gjennom dammer... Da stopper hele dritten...

Jeg har fått hvisket inn i øret mitt at det er bensinpumpen. Noen synspunkter på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk også om det er lekkasje i vakum-slanger eller innsugsbelg. Hvis det er belgen mellom luftilter og manifold så har jeg en hel liggende. Bruk en boks startgass mens bilen går på tomgang og spray rundt slangene. Hvis turtallet øker, har du funnet en lekkasje.

Ellers kan du sjekke bensinpumpa ved å putte 12V rett på kontakten (under baksetet). Mulig det er 2 pumper på denne bilen, se etter en pumpe ved venstre foring til bakaksel. Det kan også være tett bensinfilter.

Ellers kan du teste kaldstart-dysa som sitter på innsugs-manifolden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... er en pumpelignende sak under bilen rett bak førerdøren, er det denne?

I så fall kan det hende denne er synderen, siden dekselet som lå foran, ble knekt fremover for en stund siden, og jeg har ikke fått fikset det enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være denne. Hvis det går elektriske kabler inn på den, er det nok den ene punpa. Det er også en pumpe i tanken (matepumpe), som du kommer til fra undersiden av baksetet (pass på god ventilasjon, ikke røyk osv!!!).

Hvis det er en pumpe bak førerdøra under bilen, skal denne gi fra seg en liten summelyd i 1-2 sekunder når du skrur på tenninga uten å starte motoren (den bygger opp trykket). Legg deg på bakken ved siden av bilen og la en annen vri om tenninga (ikke starte). Pass på at bilen ikke er i gir og med brekket på så du ikke blir overkjørt (fort gjort ja....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...