Gå til innhold

Hk/effektøkelse på 318iS


Fubar
 Share

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av en 318iS, og lurer på hvilke modifikasjoner en kan gjøre for å øke antall Hk og/eller effekt?

Og det innen rimelighetens grenser :wink:

Har ikke råd til noen turbo til 30.000 eller lignende...

Og dere som har E36 318iS; hvilke erfaringer har dere med bilen?

Setter pris på alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er vel ikke så utrolig mye å hente på en 318.. Men med en chip og luftfilter kommer du langt..Plusser du på med grenrør og effektanlegg så begynner det vel å bli noe...Med mindre en skal bruke kompressor eller turbo... Men alt dette koster jo selvsagt litt da.. Kanskje bedre å legge på litt og kjøpe en 320 eller 323, 325 så har du mere effekt fra starten av..Til samme kostnaden av div. trim. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest lysten på en 320 coupe, men har så langt ikke funnet noen av interesse/innfrir kravene mine..

Alle (93-95 mod) er jo nesten kjørt rundt 200.000, og det blir for meget. Vil ha en til max 150.000, og gjerne med skinn.

Føler derfor iS'en er et greit alternativ, tatt i betrakning forsikring, gasolin osv :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is-en går jo tilnærmet likt som 320'en og. Jeg har effektanlegg og (hadde) åpent filter, men det gir ingen merkbar effektøkning. Skal du ha mer effekt, finn en 323/325 eller noe.

Ellers er jeg godt fornøyd med min, noen småting må man regne med på en nå ganske så gammel bil, men.

Btw, i instruksjonsboka står det at 318 er kjappere enn 318is i 70-100 (eller noe) i 4. gir. Så vær forberedt på å bruke turtall med isbilen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Får vel muligens legge iS'en på is :lol:

Ser man kan få flotte 325'er til rundt 100k. Det er bra pris. Men så var det da forsikringen på den bilen :(

En 320 coupe er nok det ideelle. Får se det an.

Hvordan er dette med markedet om vinteren?

Er det "billigere" eller dårligere utvalg? Hørt så mangt. Tenkte å selge min til våren da jeg føler det blir lettere å selge den... Hmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

325 kontra 320 i drift da...

Bruker den vesentlig mer? Avhenger selfølgelig hvor tung høyreplattfoten er, men sånn generelt?

Forsikring må uansett settes på papsen, så regnet kjapt ut at både 320 og 325 vil ligge på en 12-14.000 med full kasko.. (cirka, da med 30%)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte 2900,- på 320´en min.. Stod på mor mi da.. Hadde 70% bonus. En får vel ca 20-30% i sånn start bonus gjør en ikke?? :roll:

Tror 325i bruker litt mere bensin en 320i... Min 320 brukte ca 1-1,2 på bykjøring....og 0.7-0,9 på landeveiskjøring.. Alt etter som man kjører...

Tror nok det er verdt å kjøpe 323(egentlig ganske sjelden,men de fleste skal være i god stand, ble vel laget i 96--> hvis jeg ikke husker galt) el 325 istedet for å kjøpe 318 og blodtrimme.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bonusprosentene tok jeg bare litt på gefühlen når jeg regnet på gjensidige.no, for å runde av summen oppover :P for å ikke gå på en smell.

men fasjah har nok en god del bonus, problemet blir vel strengt tatt bare å få ham til å fyre forsikringen over på en ny og "verre" bil... :x

318iS utgår nu, bestemt meg for det. 323 er ganske sjelden ja, så utvalget blir ikke det samme som de andre.

I og med at jeg ennå er student så er vel 320en mest gunstig, men når jeg ser denne fete 325

(http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=608601)

til samme priser, dvs rundt 100, ja da undres man hvad man skal velge 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at jeg ennå er student så er vel 320en mest gunstig, men når jeg ser denne fete 325

(http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=608601)

til samme priser, dvs rundt 100, ja da undres man hvad man skal velge 8)

Hvis du tar en titt her: http://www.bmwguiden.no/viewtopic.php?p=18606#18606

Så ser du at den er diskutert før. Dessuten ser du lenger ned at andy-k har ringt på den, og at den var solgt.

Angående forsikring så må du regne med at det blir VELDIG dyrt på 325i. 320i er nok ganske mye billigere. Slik var det ihvertfall da jeg hadde E36 320ia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...