Gå til innhold

Hk/effektøkelse på 318iS


Fubar
 Share

Anbefalte innlegg

Hehe, er ikke fornærma jeg. Er enig.

Jeg kjøper meg enten en iS eller en 320 coupe. Helst sistnevnte.

Men syns at utvalget på den pr dags dato ikke er noe å få reisning av.

På autodb fant jeg ingen av interesse.

Har noen kriterier som modell 94-96, max kjørt 150k og skinnseter. Styling og felger blir bonus :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hører du vil bytte motor med meg bimmerdude? :D

Hehe! Seksern har sine fordeler den også. Som deilig dreimoment. Dessuten så har min alublokk. 30 kg lettere motor enn 320i.

Men har har hørt mange firere med rå lyd også. Er mest snakk om å få på ett bra effekt anlegg da.

Vil bare ha frem at 318is har sine fordeler den også. Og det er ikke en billig utgave av en 320i. Den er laget for å få samme ytelser men med bedre kjøre egenskaper. Ikke sammenlign 318i med 318is da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316, 318 er jo egentlig ment som økonomi utgaver av biler som 325i,323 osv... Bare se på all peppern BMW fikk etter at Z3 fikk 1.8 og 1.9 liters motorer... Kommentarer som "soft-top compact"... De snudde derfor med Z4 og gidde den kun 6´er motorer..

Tror ikke du skal være for sikker på at Z4 ikke kommer med firer (sannsynligvis 2-literen). Husk at det er firermodellene som er volummodellene i mange land. Det er der pengene kommer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Artige og lese dette... Kjøp deg en 320 i, den er trossalt stekrer en 318is.

Selv om de begge kommer opp i 210 kmt, er det en god forskjell på hvem av de som når den farta først.. Har selv en 320 i og har ikke noe problem med og pelle en 318 is fra 0-100 kmt. Er det 2 personer i en 318 is og det er litt helling, blir det som og kjøre mot en vanelig 318.. det er hade på bade fra bunden av.. du har han 1,5 bil lengde bak før du når 100.

Og lyden fra 6 sylindere må bare oppleves, Bmw begynner ikke før 6 sylindere mener jeg! :D O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hehe! Seksern har sine fordeler den også. Som deilig dreimoment."

dreiemoment e et resultat av volum å eventuelt ladetrykk, ikke av antall sylindre..

en 2 liters 4er har CA samme moment som en 2 liters 6er(litt fra eller til e d jo pga komp, fyllningsgrad osv).. men 6ern har større potensiale til å ta ut effekt, da den normalt sett etter konstruksjon kan klare mer turtall enn en 4er me samme volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om off topic da.. haha.

iS har i alle fall grenrør orginalt, dette kan jeg si :)

Jeg har 320 selv, med chip filter og sportseksos, ingen iS har klart å ta meg rett frem eller i svinga. Nå kjører jeg riktignok med H&R Gewinde Coilovers ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... så du hadde Chippet bilen ? Merket du mye forskjell ?! Jeg skal nok det selv, denne helgen eller neste.. Jeg får hvist 15 hk mer. Jeg har alt potte + kaldluft filter..

Forrige eier som chippet den. Så jeg vet ikke, har ikke prøvd en standard 320.. Men jeg synes det hjalp med CAI og sportseksos jeg da, sikkert pga den er chippet. Fikk flyttet mer moment lenger ned, så nå drar den bedre fra 3000 og ikke 4000 som er maks hk på denne motoren. (Mener jeg å huske:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...