Gå til innhold

Kamaksler


øyvind bp
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har hatt to bmw'er (en e28 520i 87 og en e34 525i 88) der begge har fått litt slitt kamaksel etter de passerte 200000km. Jeg har hørt at dette er litt typisk rekke sekseren til bmw. Det jeg lurer på er hvor og hvem bytter dette for en overkommelig pris? Tronrud i drammen skulle ha 32000kr for det. (er det noen som vet hvilket rele det er som styrer lyktespylerne?)

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en vill pris. Vil tro de aller fleste verksteder gjør det rimeligere enn det der.

Ang. lyktespylerne så står det følgende under sikringsoversikten i Haynesen:

Säkring 5 - ampere: 30

Spolare/torkare, strålkastarspolare och intensivrengøringssystem (relä K10)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 32 000kr skulle man krevd full motoroverhaling og litt til! Herregud.

Tok meg nøyaktig 2 timer å bytte kamaksel på en Volvo til en kamerat.

Bmw kamene er litt anderledes, men alikevel. 32 000kr...meg i ****.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert hos Alf Lie. 15000 med sliping av topp.

Billigste hittil er et bmw verksted i skien. 13600.

Hør med Alf Lie i Oslo (ved ikea på alnabru).

Tror Tronrud har bomma, de bruker ikke mer enn 40 arbeidstimer på å bytte kamaksling. Mulig de tror du har dobbel-VANOS eller noe (som er fra 1998 modeller og oppover).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har hatt to bmw'er (en e28 520i 87 og en e34 525i 88) der begge har fått litt slitt kamaksel etter de passerte 200000km. Jeg har hørt at dette er litt typisk rekke sekseren til bmw. Det jeg lurer på er hvor og hvem bytter dette for en overkommelig pris? Tronrud i drammen skulle ha 32000kr for det. (er det noen som vet hvilket rele det er som styrer lyktespylerne?)

Øyvind

Kjøpte ny overhalt topp+blokk(e30 320i) med garanti hos Gs bildeler til 10.000,- + moms. Satte den i selv da men... Hvis de skulle satt den i, skulle de ha ca10k for jobben inkl. justeringer av tenning+olje og kjølevæske osv. Dette har jo kommet på ca 25k tilsammen.. Høres sykt dyrt ut spør du meg. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...