te em Skrevet Desember 5, 2004 Skrevet Desember 5, 2004 Svenskt E30 prosjekt med M50B25 motor som er borret opp til 2,8 liter + turbo + metanol. Det er t.o.m skilter på bilen
BalleKnalle Skrevet Desember 5, 2004 Skrevet Desember 5, 2004 Er vel sånn dragracing kjerre det der??
KennyZM Skrevet Desember 6, 2004 Skrevet Desember 6, 2004 Det er noe av d råeste bmw prosjektet jeg har sett... De bakdekkene burde gi den en fenomenal akselerasjon!!!!!!!!!!!!!!
Kjell Rune Skrevet Desember 6, 2004 Skrevet Desember 6, 2004 d der er garasjen til bmw andreas bekstrøm. sikkert no feil staving i etternavnet. han bygger alle delene selv og er vist en erfaren kar. driver mye med drag. den e21 i bakgrunnen der er en av sveriges raskeste drag biler.
Gunnar Skrevet Desember 6, 2004 Skrevet Desember 6, 2004 Det er vel en M50B25 ja. Er vel samme bilen som har vært på veien tidligere også, da med 750ish hk, og en litt mer gateaktig versjon av bilen.
te em Skrevet Desember 6, 2004 Forfatter Skrevet Desember 6, 2004 Men sitter det BMW motor der mon tro Ja, en M50B25 motor. Orginalt bl.a i E36 325i og E34 525I 24v. Skal vissnok være en ganske bra motor og turbokovertere ifølge svenske trimmere. Her kan en følge prosjektets byggefase fra dag 1. Ganske mye lesning. 1000+hk E30 prosjekt: http://forum.zatzy.com/showthread.php?s ... genumber=1
Nautiluz Skrevet Desember 8, 2004 Skrevet Desember 8, 2004 Er det snålblå racing e21 det som er i bakrunnen der?
Kjell Rune Skrevet Desember 8, 2004 Skrevet Desember 8, 2004 ja. d er jo "bmw" andreas d som har deisse bilene også e21´n. http://www.pure-pf.com/ der er d mere info.
S14 Skrevet Desember 8, 2004 Skrevet Desember 8, 2004 Er det en lastebilturbo? Eksosturbinen ser så stor ut i forhold til kompressoren.. Og vil den ikke gå varm uten intercooler?
Kjell Rune Skrevet Desember 8, 2004 Skrevet Desember 8, 2004 han kjører på metanol og det brenner kaldere enn bensin og d skal mye mere til for og få tenningsbank og slik.
S14 Skrevet Desember 8, 2004 Skrevet Desember 8, 2004 Ok.. Derfor han kjørte med såpass høy komp. også da.. Hva er blandingsforholdet luft/metanol da? Ser ut som det går med en del brennstoff med 12 stk. 1600 cc spredere..?.. Leste at han hadde betongfylte vannkanaler, og har sett mange andre "værstinger" som har det.. Men funker det bra over tid? Hvorfor betong? Mange spørsmål, men har alltid lurt litt på dette..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå