Prog_Kick Skrevet Desember 8, 2004 Share Skrevet Desember 8, 2004 Har en drøm om å sote siderutene bak på min 318is, men den drømmen er lettere sagt enn gjort, driver på og skal ta ut bakvinduene, MEN etter å ha demontert bakre del,(den skyve armen, og den nederste mutteren fremme (sitter under setebelt holderen) så kommer det store problemet, den øverste mutteren får jeg ikke løsnet pga der er en metalldings i veien, det er en plastik skrue på den, er også en slik rett i underkant av setebelte holderen, har prøvd med makt å få skrudd ut denne, men den rikker seg ikke, skrujerne glipper bare å gjør meg enda mer sint, har nå montert litt tilbake igjen i påvente av gode tips, så hvis noen har gjort dette før, HJEEELP! gjerne bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Desember 9, 2004 Share Skrevet Desember 9, 2004 trenger du og ta ut ruta for og sote den da? Har aldri hørt det har blitt gjort før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iSmannen Skrevet Desember 9, 2004 Share Skrevet Desember 9, 2004 Send meg en mail på anders@supermaskiner.com så skal du få beskrivelsen fra BMW sin tekniske dokumetasjon. Det er forholdsvis enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Desember 9, 2004 Share Skrevet Desember 9, 2004 Er det nødvendig i det hele tatt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iSmannen Skrevet Desember 9, 2004 Share Skrevet Desember 9, 2004 For soting? Nei ikke strengt tatt, men det gjør det fryktelig mye enklere dersom man ikke har den store erfaringen fra før. Å ta ut vinduene tar nå bare 20 min så det gjør det jo ikke nødvendigvis mer omfattende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Desember 9, 2004 Share Skrevet Desember 9, 2004 trenge nok ikkje ¨å ta ut ruta hehe sjekk på min bil:) kjempe lett å rått:) ekje noko sort film her nei:) alt for mangen som har det:) må prøve noko nytt karer: ) ps bilen min er tilsalgs enno:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prog_Kick Skrevet Desember 9, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2004 okei..hva har du gjort da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boost Skrevet Desember 9, 2004 Share Skrevet Desember 9, 2004 den filmen eg har er litt speil aktig når du ser den om dagen:) når det e overskya å sånt:) so om kvelden blir den mørke hehe det e litt tøft... men eg har kun opna den eine skruen bak eg på den vippe greia so var det berre til å ha på filmen:) hehe treng ikkje ut med ruta... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Desember 9, 2004 Share Skrevet Desember 9, 2004 litt nyskjerrig på resultatet til de som ikke tar ut rutene når de soter dem jeg. tror dere har litt støv bak filmen jeg da men. blir helt klart best resultat når vinduene er utplukket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iSmannen Skrevet Desember 10, 2004 Share Skrevet Desember 10, 2004 Jeg fikk det gjort på et reklamebyrå som driver med slikt. De trengte ikke å ta ut de bakerste vinduene på coupeen men ville ikke sote bakruta uten den var tatt ut. Sjekket litt rundt og fant ut at slik var det hos alle. så jeg satte inn original rullegardin isteden. Ang. bakvinduene ble det 110% bra tiltross for at bilen var FULL av hundehår (noe de beklaget seg voldsomt over, selvfølgelig) Men skal jeg gjøre den jobben selv, vil jeg nok ta ut ruta for å gjøre det så enkelt og stressfritt som mulig. Jobben med å ta den ut er somsagt minimal, mens å buksere en sotefilm inne i bilen som skal på vinduet uten å få støv imellom må være et helvete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iSmannen Skrevet Desember 10, 2004 Share Skrevet Desember 10, 2004 Hvordan gikk det forresten, Prog_Kick? Fikk du det til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 10, 2004 Share Skrevet Desember 10, 2004 Det gikk faktisk ganske greit på Neonen, og resultatet ble helt brukbart. Fordelen der er at alle vinduene er uten rammer. Tror det hadde vært verre på femmeren. Vil jo f.eks lett se det når man ruller ned vinduet dersom man ikke tar det ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prog_Kick Skrevet Desember 10, 2004 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2004 står fremdeles like bom fast, når jeg skal komme til de 2 skruene som holder vinduet fremme, så er nr 1 (som er nede) enkel, men nr 2 som holder oppe umulig, den ligger bakom selve setebelte holderen, og for å fjerne den, så er det 2 stk plastikk skruer som jeg ikke får rikket på, ender bare med at skrujernet glir og ødelegger enda mer gjengene..er litt irreterende kan du si men får se til helgen om jeg får tid da..hvis ikke blir det å prøve å sote dem mens vinduet er montert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå