Gå til innhold

demontere bakvinduene på e36 coupe?


Prog_Kick
 Share

Anbefalte innlegg

Har en drøm om å sote siderutene bak på min 318is, men den drømmen er lettere sagt enn gjort, driver på og skal ta ut bakvinduene, MEN etter å ha demontert bakre del,(den skyve armen, og den nederste mutteren fremme (sitter under setebelt holderen) så kommer det store problemet, den øverste mutteren får jeg ikke løsnet pga der er en metalldings i veien, det er en plastik skrue på den, er også en slik rett i underkant av setebelte holderen, har prøvd med makt å få skrudd ut denne, men den rikker seg ikke, skrujerne glipper bare å gjør meg enda mer sint, har nå montert litt tilbake igjen i påvente av gode tips, så hvis noen har gjort dette før, HJEEELP!

gjerne bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den filmen eg har er litt speil aktig når du ser den om dagen:) når det e overskya å sånt:)

so om kvelden blir den mørke :) hehe

det e litt tøft...

men eg har kun opna den eine skruen bak eg på den vippe greia :) so var det berre til å ha på filmen:) hehe

treng ikkje ut med ruta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det gjort på et reklamebyrå som driver med slikt. De trengte ikke å ta ut de bakerste vinduene på coupeen men ville ikke sote bakruta uten den var tatt ut. Sjekket litt rundt og fant ut at slik var det hos alle. så jeg satte inn original rullegardin isteden.

Ang. bakvinduene ble det 110% bra tiltross for at bilen var FULL av hundehår (noe de beklaget seg voldsomt over, selvfølgelig) Men skal jeg gjøre den jobben selv, vil jeg nok ta ut ruta for å gjøre det så enkelt og stressfritt som mulig. Jobben med å ta den ut er somsagt minimal, mens å buksere en sotefilm inne i bilen som skal på vinduet uten å få støv imellom må være et helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk faktisk ganske greit på Neonen, og resultatet ble helt brukbart. Fordelen der er at alle vinduene er uten rammer. Tror det hadde vært verre på femmeren. Vil jo f.eks lett se det når man ruller ned vinduet dersom man ikke tar det ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står fremdeles like bom fast, når jeg skal komme til de 2 skruene som holder vinduet fremme, så er nr 1 (som er nede) enkel, men nr 2 som holder oppe umulig, den ligger bakom selve setebelte holderen, og for å fjerne den, så er det 2 stk plastikk skruer som jeg ikke får rikket på, ender bare med at skrujernet glir og ødelegger enda mer gjengene..er litt irreterende kan du si :( men får se til helgen om jeg får tid da..hvis ikke blir det å prøve å sote dem mens vinduet er montert.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...